خبرهای داغ:
دبیر ستاد بین الملی غدیر مراغه:

دهه ولايت فرصتي براي تبیین واقعه غدیر و فلسفه ولایت فقیه

دبیر ستاد بین الملی غدیر مراغه گفت: دهه امامت و ولايت فرصتي براي تبیین واقعه عظیم غدیر و فلسفه ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۶۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

حجت الاسلام رحیم علی طالعی در گفتگو با به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: اهمیت و جایگاه امامت و ولایت ایجاب می کند در دهه غدیر و امامت و ولایت در قالب تشکیل ستاد غدیر شهرستان برنامه هایی جامع  برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر و ولایت فقیه برگزار شود.

وی اضافه کرد: بنیاد بین المللی غدیر در برنامه ریزی های کلان و اساسی خود، با در نظر گرفتن دورنما و افق روشن معنوی، از روز عید قربان تا غدیر خم را به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری کرد؛ تا مردم مسلمان ما به اهمیت و استمرار ولایت و امامت بیش از پیش در جامعه اسلامی پی ببرند.

حجت الاسلام طالعی شعار امسال این دهه را  لبیک «یا رسول الله» عنوان و بیان کرد: بر اساس فرمان و ابلاغ پیامبر اسلام(ص) در حجه الوداع در سرزمین غدیر خم؛ حضرت علی(ع) را به عنوان امام منصوب و معرفی کردند و فرمودند که حاضرین به غائبین و پدران به فرزندان تا روز قیامت ابلاغ کنند.

وی ادامه داد:  همه ما در اين دهه وظايف مهمي بر عهده داريم که يکي از مهم ترين وظايف، تشريح و تبيين مسأله غدير براي مردم به‌ ويژه نسل جوان است.

حجت الاسلام طالعی افزود: يکي از مهم ترين وظايف را در اين دهه، تشريح و تبيين مسأله غدير براي مردم به‌ ويژه نسل جوان در جامعه اسلامی است.

وی گفت: جشن های دهه امامت و ولایت با هدف نهادینه کردن فلسفه غدیر با اجرای برنامه های متنوع و تاثیرگذار فرهنگی  ضروری است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های این دهه به صورت خودجوش در مساجد این شهرستان افزود: در طول این دهه اعضای ستاد غدیر در سطح شهرستان اقدام به اجرای مسابقات مختلف و برگزاری گفتمان های دینی و مذهبی می کنند.

وی برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روز غدیر را یکی  دیگر از برنامه های مهم این دهه خواند و افزود: در این محفل قاری ممتاز کشور برادر علیزاده  قرائت خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه با اشاره به اینکه برپایی جلسات پرسش و پاسخ با موضوع غدیر خم، امامت و ولایت از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و تبلیغی شهرستان است، ادامه داد: این جلسات با حضور روحانیان برجسته و همچنین جوانان با ایمان شهرستان در مساجد این برپا می شود.

حجت الاسلام طالعی اظهارداشت: هدف از اجرای این برنامه ها نهادینه و همگانی کردن فرهنگ غدیر توسط والدین گرامی به فرزندان و یادآوری سنت حسنه اطعام و احسان در ایام دهه غدیر و برنامه های فرهنگی اعم از کتابخوانی و  مقاله نویسی، شعر خوانی و غیره توسط نهاد ها و ستاد ها به اجرا در آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها