عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

کاهش نرخ سود نباید محدودیت تسهیلات برای تولید فراهم کند

جعفر قادری گفت:میزان سود سپرده بانکی باید بر اساس نرخ تورم مشخص شود؛ تعیین سود بانکی و میزان اعتبارات بانکی ابزار مناسبی برای تشویق و رشد اقتصادی کشورمان محسوب شده است
کد خبر: ۸۹۱۳۰۹۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

جعفر قادری  عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در راستای حمایت از بخش تولید باید قرار بگیرد که یکی از مصوبات شورای پول و اعتبارمحسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان سود سپرده بانکی باید بر اساس نرخ تورم مشخص شود افزود: بازدهی واقعی نسبت به نرخ سپرده مورد انتظار سپرد ه گذاران است از اینرو تعیین سود بانکی و میزان اعتبارات بانکی ابزار مناسبی برای تشویق و رشد اقتصادی کشورمان محسوب شده است این در حالی است که کشورمان در مراحل پیچیده ورود به توسعه قرار گرفته است.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد:از آنجایی که سپرده های بانکی مهم ترین قسمت عرضه پول ملی را تشکیل می دهد و منشا سپرده ها نیز اعتبارات بانکی است سیاستگذاری مطلوب بانکی می‌تواند گام موثری را در جهت رشد و رونق اقتصادی داشته باشد.

به گفته قادری، بنابراین بخش بسیار بزرگی از سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط سیستم بانکی به صورت تسهیلات بانکی تامین می شود لذا کاهش نرخ سود بانکی نباید محدودیت تسهیلاتی برای بخش تولید را فراهم کند.

این استاد دانشگاه در خاتمه افزود: ارائه عملکرد مطلوب سیستم بانکی در میزان تولید، رونق اقتصادی و قیمت تمام شده کالاها بسیار تاثیر گذار است لذا انتظار می رود کاهش نرخ سود بانکی و استفاده از اعتبارات منجر به افزایش تولید  شود که از این طریق بتواند در رشد اقتصادی تاثیر داشته باشد.

ارسال نظرات