بسیج دانشجویی شهرستان قشم

برگزاری دوره تربیت مربی مهد قرآن کریم در قشم

دوره تربیت مربی مهد قرآن کریم با حضور استاد برجسته قرآنی ابراهیم فرمانی در قشم برگزار شد
کد خبر: ۸۹۱۳۴۶۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان :سیدحامد مظلومی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم گفت: دوره مقدماتی تربیت مربی مهد قرآن با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مربیان مهدقرآن شهرستان قشم برگزار شد.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مده ظله العالی) در حوزه بسط و گسترش فعالیت‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم و تربیت اساتید مجرب و نخبه قرآنی برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های قشم با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: با به‌کارگیری مربیان و اساتید دوره دیده در مراکز مهد قرآن و پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه با رویکرد جوان‌گرایی می‌توان گام مهمی در راستای ایجاد اشتغال و مرتفع کردن مشکل بیکاری فعالان قرآنی برداشت.

وی همچنین اظهار کرد: تولید و اشتغال در سایه قرآن و عترت مایه برکت و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی است چراکه قرآن کریم در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی دستورالعمل و نسخه نجات بخش بشریت است.

مظلومی بیان داشت:آشنایی با کلیات اصول و فنون کلاس داری، تبیین روش های آموزشی جهت فهم عمومی از قرآن، اهمیت آموزش جامع قرآن و عترت، فنون و مهارت های تدریس و کلاس داری در جلسات آموزشی و محافل قرآن با بیان شیوا و قابل فهم، توسط استاد ابراهیم فرمانی مدرس قرآن از جمله دروس در این دوره آموزشی بود .

وی ضمن اشاره به سطح بالای برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در دوره اخیر، تصریح کرد:این دوره به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم،بسیج دانش آموزی شهیدفهمیده قشم،بسیج دانشجویی دانشکده سما قشم،حوزه علمیه ریحانه الرسول قشم و با حضور اساتید موسسه فرهنگی تبلیغی شکوفه های آسمانی به مدیریت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم فرمانی ،استاد برجسته کشوری با اعطا گواهینامه دوره تربیت مربی مهد قرآن برای شرکت کنندگان برگزار گردید.

مظلومی با اشاره به برگزاری مرحله دوم دوره تربیت مربی قرآن در شهریور ماه افزود: دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های تخصصی روخوانی و روانخوانی و تجوید ، ترجمه و مفاهیم، صوت و لحن و مهد قرآن و پیش دبستانی، حفظ و تفسیر قرآن کریم با شرایط خاص برگزار می‌شود. همچنین برای شرکت کنندگان در دوره گواهینامه دوره تربیت مربی قرآن در سطوح مختلف صادر خواهد شد.

ارسال نظرات