یک بسیجی تولید کننده فرش دستباف در گفتگو با «بسیج» خبر داد :

تولید و صادرات فرش دستبافت با سرمایه اولیه 14 میلیون تومان

دوخانی گفت: در امر صادرات به کشور‌های عراق،امارات،قطر و بیشترین صادرات از سال ۷۲ تا ۸۴ به کشور آلمان بود.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۰۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
فاطمه دوخانی فعال بسیجی باسابقه در زمینه قالی بافی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره فعالیت های خود در حوزه اقتصادی اظهار داشت: بیش از ۲۰ سال است که به عنوان بسیجی در زمینه قالی بافی فعالیت‌های جدی را تجربه کرده ام. در این سال‌های متمادی هم تولید قالی‌های دستبافت مناسبی در بازار‌های عرضه ارائه شد و هم به تعداد زیادی اشتغال زایی ایجاد کردیم.

وی در خصوص فعالیت هایش در زمینه کارآفرینی افزود: علاوه بر کار‌های قالی بافی، در پرورش قارچ و بسته بندی سبزیجات فعالیت کردم که این تلاش‌ها منجر به ایجاد فروشگاه‌های مختلف در استان‌های سراسر کشور شد.
تولید و صادرات فرش دستبافت با سرمایه اولیه 14 میلیون تومان

این فعال بسیجی از میزان سرمایه گذاری که در سال‌های مختلف انجام داده است عنوان کرد: به دلیل گستردگی کار و سابقه‌ای که در حوزه‌های اقتصادی بسیج داشتم از سال ۶۹ با ۱۴ میلیون تومان سرمایه شروع به کار کردم که ۱۲ میلیون تسهیلات و ۲ میلیون هم از حساب شخصی سرمایه گذاری شد. با این سرمایه گذاری در سال ۷۰ که شروع به فعالیت‌های حرفه‌ای شد، برای ۱۵ نفر اشتغال زایی صورت گرفت.

دوخانی از ارسال محصولاتش به داخل و خارج کشور گفت: ارسال محصولات همانطوری که گفته شد به شهر‌هایی مانند تبریز، اصفهان و تهران انجام شد. همچنین در امر صادرات به کشور‌های عراق امارات، قطر و بیشترین صادرات از سال ۷۲ تا ۸۴ به کشور آلمان بود. فرش‌های دستبافتی برای مشتریان اروپایی که ارسال شد به واسطه یکی از آن ها، طرح‌های سفارشی و درخواستی خود را ارائه می‌کردند و ما طبق نقشه‌ها فرش‌ها بافته می‌شد. عملکرد و توانایی ایرانی‌ها که همیشه در فرش‌های سنتی زبان زد دنیا بود با یک سازمان دهی مناسب توانستیم صادراتی خوبی را از این جهت داشته باشیم.
ارسال نظرات