یکی از اساتید حوزه علمیه و مشاور خانواده:

عیب جویی، سرزنش و سوءظن از آفات زندگی است/در زندگی باید حرمت محرم و نامحرم حفظ شود

با حضور جمعی از خانواده ها، همایش ازدواج سالم در اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۸۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، در این همایش یکی از اساتید حوزه علمیه و مشاور خانواده در سخنانی به بیان اهمیت ازدواج سالم پرداخت و گفت: هدف از ازدواج، ایجاد آرامش در زندگی و نظم دادن به آن است که با انتخاب صحیح می توان به این هدف دست یافت.
وی افزود: اگر در زندگی ها ریشه باورها و اعتقادات تقویت شود به آسانی می توان از سد مشکلات عبور کرد زیرا این وعده الهی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین حیدریان گفت: چیزی که می تواند این آرامش را به هم بریزد انتخاب اشتباه و اداره کردن نادرست است.
وی گفت: مشاوره برای درمان درد نیست بلکه برای پیشگیری و انتخاب صحیح و آگاهی دادن است ولی با مطالعه، مشاوره و بررسی خواسته ها می توان بسیاری از زندگی ها را نجات داد.
حیدریان اظهار داشت: بچه ها ثمره زندگی هستند و همانگونه که برای کاشت یک محصول خوب به بذر مناسب، آب و خاک خوب، آفت زدایی و مواظبت نیاز است برای داشتن فرزندان صالح نیز به لقمه حلال، مادر خوب، تربیت، مراقبت و والدین دلسوز نیاز است.
این کارشناس مذهبی و مشاور خانواده گفت: در انتخاب همسر، خدا باید در اولویت باشد نه مال و جمال و در این انتخاب باید هم سطح بودن را رعایت کنیم و اگر در زندگی ها خداوند هدف باشد مشکلات معنایی ندارد ونباید ملاک زندگی ما حرف مردم باشد بلکه باید علما و شهدا را به عنوان الگو انتخاب کنیم.
وی افزود: در زندگی باید حرمت محرم و نامحرم حفظ شود و از ارتباط های غیر ضروری پرهیز شود چه در فضای حقیقی و چه در فضاهای مجازی و باید در خانواده ها فضای شاد حاکم باشد و در حرف زدن با اهل خانواده هم مراعات یکدیگر را بکنیم.
حجت الاسلام حیدریان گفت: عیب جویی، سرزنش و سوءظن از آفات زندگی است و ما باید شیوه های انتقاد از همسر را یاد بگیریم تا زندگی ها شیرین شود.
برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مشاور و روانشناس حوزه خانواده، تجلیل از زوج های موفق در زمینه ورزش و اهداء جوایز به برندگان مسابقه کتابخوانی هفته ازدواج از دیگر برنامه های این مراسم بود.
لازم به ذکر است که هماش ازدواج سالم با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، اداره ورزش و جوانان و اداره کتابخانه های عمومی اردکان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات