اقدام قابل تحسین فنی و حرفه ای بشاگرد؛

فرزندان مددجویان برای آنها درب و پنجره می سازند

مرکز فنی و حرفه ای بشاگرد در اقدامی قابل تحسین ضمن آموزش جوشکاری به فرزندان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از توان آنها برای ساخت درب و پنجره منازل مددجویان استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۶۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است، و هر چه آموزش در سطح کشور بویژه آموزش های فنی و حرفه ای با کیفیت بالاتری ارائه شود تولید داخلی و اشتغال پایدار جوانان رونق پیدا کرده در نهایت منتهی به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

 

نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت از با ارزش ترین ومهم ترین منابع اقتصادی هر کشوری برای رسیدن به توسعه محسوب می شود از این رو توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ کشورلازم و ضروری است.

 

در شرایط کنونی یکی از مهم ترین راههای اشتغال زایی اصولی و حل معضل بیکاری توجه ویژه به مقوله آموزش فنی و حرفه ای در مراکز فنی و حرفه ای در سطح شهرستانها به خصوص شهرستانهایی که در آن صنایع وجود ندارد به شمار می رود.

 

مرکز فنی و حرفه ای بشاگرد علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی از قبیل جوشکاری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان در اقدامی قابل تحسین با انعقاد قرارداد با بسیج سازندگی از ظرفیت کارآموزان مددجو در ساخت درب و پنجره برای منازل مسکونی خود مددجویان استفاده کرده ،تا یک گام مؤثر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برداشته باشد.

 

ساخت بیش از ۱۹۰ درب و پنجره برای مددجویان با استفاده از ظرفیت خود مددجویان

فاطمه ذاکری نسب سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت :مرکز فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متصدی اصلی کارآفرینی و آموزش مهارت‌های مختلف فنی می‌تواند جوانان زیادی را با آموزش صحیح، صاحب شغل و درآمد کند.

وی افزود:با توجه به اینکه در شهرستان بشاگرد،صنعتی وجود ندارد که نیروهای خود را جذب و آموزش دهد تا در آنجا مشغول به فعالیت شوند لذا مرکز فنی و حرفه‌ای با چنین آموزش‌هایی به جوانان کمک خواهد کردتا در بازار کار شغل مناسب و مورد علاقه خود را پیدا و مشغول به کار شوند.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بشاگرد در ادامه اظهار کرد:مرکز فنی و حرفه‌ای بشاگرد با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زیادی که به هنرجویان خود ارائه می‌دهد در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال  حرکت کرده است که آموزش به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد از جمله این اقدامات به شمار می رود.

فاطمه ذاکری نسب  تصریح کرد:با امضاء تفاهم نامه با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد دوره آموزشی ۶ ماهه جوشکاری را برای ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برگزار کرده که در این دوره ۲۰ نفر جوشکاری قطعات فولادی و ۲۰ نفر دیگر هم جوشکاری درب و پنجره سازی را سپری می کنند.

وی یادآور شد:این افراد پس از کسب تخصص لازم جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد شهرستان بشاگرد معرفی خواهند شد که با توجه به آمار ۵۳ درصدی بیکاری در این شهرستان  و سرمایه گذاری ها و تاسیس صنایع گسترده در سواحل مکران و همجواری شهرستان بشاگرد با این سواحل ،می تواند اقدام مناسبی در جهت تولید شغل و کسب درآمد برای این جوانان باشد.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بشاگرد ادامه داد:با این اوصاف برآن شدیم در حین برگزاری دوره ی آموزشی با انعقاد قرار داد با بسیج سازندگی در زمینه ساخت درب و پنجره برای منازل مددجویان توسط فرزندان آنان که در دوره آموزشی به سر می برند علاوه بر کسب درآمد نیروهای کار با تجربه ای به جامعه تزریق کنیم که تا کنون بیش از ۱۹۰ درب و پنجره برای این منازل ساخته شده است

فاطمه ذاکری نسب در پایان خاطر نشان کرد: جهت آموزش مهارت های لازم به جوانان نیازمند همکاری نهادها و دستگاهای مختلف هستیم و اگر جوانان مهارت های لازم را کسب نمایند بیکاری ریشه کن خواهد شدو در مقابل کاهش آسیب های اجتماعی را در بر دارد.

منبع:هرمز

ارسال نظرات