حضور ۶ گروه خارجی در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از حضور ۶ کشور در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۸۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بیج از کردستان، فاتح بادپروا از حضور ۶ گروه خارجی در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبرداد و گفت: نمایشی با عنوان «دو ثانیه» از کشور فرانسه به نویسندگی و کارگردانی «آماندینه باریلون» و نمایش «مرغ دریایی» از کشور اوکراین نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی «لاروسلاو فدوریشین» از جمله نمایش‌های گروه‌های خارجی در این دوره از جشنواره است.

وی عنوان کرد: نمایش «به جای ماهی» از کشور عراق به نویسندگی و کارگردانی «هنر طاهر» و نمایش «دلقک دیوانه» از کشور اسپانیا به کارگردانی «ویلسون هرناندو نووآ گالگو» از دیگر نمایش‌های گروه‌های خارجی است.

وی از دیگر نمایش‌های خارجی در این دوره از جشنواره را شامل نمایش «پادشاه نظافت» از کشور برزیل به نویسندگی و کارگردانی «هکتور لوپز گیروندو» ونمایش «باغ رویاها» از کشور آذربایجان نوشته «پرویز بشردوست» و به کارگردانی «امام حسن اف» ذکر کرد.

دبیردوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان بیان کرد: برای پوشش خبری این دوره از جشنواره علاوه بر خبرنگاران داخلی، خبرنگارانی از ۲۰ خبرگزاری خارجی هم اعلام آمادگی کردند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه امسال در مریوان برگزار می‌شود و این دوره از جشنواره با اجرای کارناوال نمایشی در روز ۱۸ شهریور ساعت ۱۰ صبح آغاز و پذیرش هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره هم از روز ۱۷ شهریور انجام می‌شود

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار