ساده زیستی سرلوحه زندگی برای عبور از مشکلات است

امام جمعه بهشهر: زوج‎های جوان باید ساده‎زیستی و رفیق بودن را سرلوحه زندگی خود قرار بدهند تا دچار مشکلاتی نظیر طلاق نشوند،لذا در برخی اوقات غفلت خانواده‎ها را فرا می‎گیرد و گاهی راه را گم می‎کنیم، لذا باید آگاه باشیم که چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۰۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در مراسم جشن ازدواج 60 نوعروس مهرجو که در بهشهر برگزار شد، با تبریک میلاد امام هادی(ع) و تبریک به خانواده‎های عروس و داماد، اظهار کرد: دین اسلام، همانند بهار زیبا و زندگی نیز زیبا می‌کند اما برخی مواقع، خودمان این زیبایی را تبدیل به نازیبایی می‎کنیم.

وی با بیان اینکه شیطان همیشه در کمین ماست، افزود: بدانید شیطان در کمین است و با خود دام‌ها دارد و قلاب‌هایی را آماده کرده است تا شما را صید کند، سعی کنید در زندگی خود را از دام‌های شیاطین برهانید.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه زوج‎های جوان باید ساده‎زیستی و رفیق بودن را سرلوحه زندگی خود قرار بدهند تا دچار مشکلاتی نظیر طلاق نشوند، گفت: در برخی اوقات غفلت خانواده‎ها را فرا می‎گیرد و گاهی راه را گم می‎کنیم، لذا باید آگاه باشیم که چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

این مسؤول با تأکید بر ازدواج آسان، ادامه داد: امروزه مسئله ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از خانواده‌ها است اما برخی آنقدر تجملات و ظواهر زندگی را در مرکز توجه قرار می‌دهند که تقوا، نجابت و درستکاری افراد را به عنوان مسائل اصلی را فراموش می‌کنند.

جباری اظهار کرد: همه ما باید آیین همسرداری و درس زندگی را از ائمه اطهار بیاموزیم و احترام به همسران خود را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا فرزندان و نسل‌های بعدی عشق و احترام به همسر را از ما بیاموزند.

وی با بیان اینکه جهاد زن خوب همسرداری است، تصریح کرد: به تعبیر قرآن کریم زن باید مجاهد باشد و زندگی زناشویی را سبک نشمارد و با مدیریت صحیح به کانون خانواده ارج نهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر رابطه زن و مرد را به لباس تشبیه کرد و گفت:  همانگونه که برای خرید لباس به تحقیق و جست و جو می‌پردازیم برای انتخاب همسر و شریک زندگی تحقیق می‌کنیم و کسی را انتخاب می‌کنیم که در سرد و گرم زندگی و فراز و نشیب راه همراه و یاور باشد.

این مسؤول ادامه داد: همانگونه که لباس پوشاننده عیوب و زشتی هاست زن و شوهر هم باید عیب‌های همدیگر را بپوشانند و از بیان آن و سرکوفت زدن بهم بپرهیزند.

جباری با بیان اینکه برخی زندگی‌ها قرآنی نیست، افزود: زندگی‌هایی که با کینه و نفرت و قهر و آشتی همراه باشد قرآنی نیست، زندگی قرآنی زندگیست که در آن آرامش وجود دارد.

وی در پایان گفت: استکبار با تغییر فرهنگ به‌دنبال نابودی خانواده‎‌هاست و تلاش دارد با تخریب بنیان خانواده‎‌ها هیچ خانواده‌ای در جهان اسلام تشکیل نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها