تقابل استراتژی کارآمد کره شمالی با استراتژی دروغین و زیاده خواه آمریکا

کد خبر: ۸۹۱۴۴۳۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

«بسم الله الرحمن الرحیم»

(تقابل استراتژی کارآمد کره شمالی با استراتژی دروغین و زیاده خواه آمریکا)

آمریکا بعد از جنگ دو کره هیچگاه در هیچ جنگی پیروز میدان نبوده، بلکه فقط با جنگ روانی و حملات هوایی یک طرفه تظاهر به قدرت نمائی کرده، چرا که معتقدند، جنگ اصلی همان جنگ روانی و تبلیغاتی است و از این طریق باید رقباء را بدون جنگ نظامی تسلیم کرد.

از طرفی دکترین نظامی آمریکا در صورتی مجوز تهاجم داده می شود که عملیات نظامی کوتاه مدت و در برآوردها پیروزی در آن حتمی باشد.

گرچه در هجمه های رسانه ای غرب و به تبعیت از آن دنیا، مردم کره شمالی را جهان سومی و بدور از تکنولوژی مدرن معرفی می کنند اما واقعیت میدانی حکایت از قدرتی یکپارچه، مقتدر و بر پایه مولفه قدرت واحد در مقابل یاوه گویی های آمریکا دارد.

چرا که امروز آمریکا در جدال با این قدرت نه جرات تسلیم دارد و نه قدرت تهاجم و در این خلاء قدرت آبرویی نداشته خود را با جنگ روانی حفظ می کند.

اما تهدید ژاپن و زیر ساخت های آمریکا در اقیانوس نشان از دست برتر در توان اتمی و موشکی کره شمالی در توازن قدرت را به نمایش گذاشت.

لذا با نگاه ژئواستراتژیک باید گفت: غرب به عنوان بازنده محور خاورمیانه در تقابل با محور مقاومت و حراج آبروی نداشته، مجبور به تغییر میدان بازی شد

و در این چرخش منطقه ای، جایی بهتر از کره شمالی برای حفظ هیمنه پوشالی خودش پیدا نکرد.

اما این بار نیز غفلت در برآوردها، آنان را با دیوار مستحکم کره گرفتار کرد.

بی شک کره به خوبی شرایط خاورمیانه و به هم خوردن پازل دروغین قدرت کشورهای خلیج و عربی را میداند و نقش جمهوری اسلامی را در معادلات به خوبی رصد  نموده و درک می کند.

یقینا آنان به یاد دارند که جمهوری اسلامی در بد ترین شرایط در سال 65 در مقابل ناو های آمریکایی و اروپایی که وارد خلیخ فارس شدند ایستادگی کردند.

حضرت امام (ره) دستور دادند اولین ناو آمریکایی را که وارد شد بزنید و آن موقع که ناو آمریکایی در نزدیکی بوشهر روی مین های سپاه رفت و دو تکه شد ارعاب دشمن را به یاد دارند .

و امروز نیز رهبر معظم انقلاب با استراتژی کار آمددر برابر زیاده خواهی های آمریکا که همان مقاومت فعالانه و هوشمندانه در مقابل استراتژی دروغین بر پایه سیاست بازی مدعیان پنهان سازمان ملل با دیپلماسی ضلالت می باشد معادلات منطقه را به نفع نه تنها جهان اسلام بلکه برای تحقق منافع تمامی آزادی خواهان جهان مدیریت می نمایند.

بدیهی است که آمریکا با توجه به بحران های اقتصادی و شرایط موجود جهان، توان گشایش جبهه جدیدی را ندارد و در تقابل با کره بعنوان بازنده میدان از تاکتیک فرار به جلو بهره گرفته و فریاد های آنان نه از سر قدرت بلکه زوزه از سر ترس می باشد.

 

 

پیشکسوت بسیجی برادر ضیائی

ارسال نظرات