خبرهای داغ:
مسئول واحد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه:

غدیر شناسنامه و جوهره وجودی تشییع است

مسئول واحد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در همایش دهه امامت و ولایت در روستای ورجوی این شهرستان با اشاره به فلسفه غدیر گفت: غدیر شناسنامه و جوهره وجودی تشییع است.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۰۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام هاشمیان افزود: فرهنگ غدیر در حقیقت، اصالت انسانیت، معرفت و ولایتمداری برای نسل های آینده و چراغ راهی برای آیندگان بود.

وی ادامه داد: وجود فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی موجب شده است که اکنون به ولایی بودن، حسینی و مهدوی بودن و پیروی از ائمه معصومین (ع) افتخار کرده و به آن ببالیم.

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به آسیب هیا پیش روی جامعه اسلامی و تشییع اضافه کرد: عدم اعتقاد راسخ و قلبی به ولایت موجب ایجاد انحراف در ترویج و تبیین فرهنگ و فلسفه عظیم غدیر خواهد شد.

وی گفت: صیانت از ارزش های اسلامی حرکت در مسیر ولایتمداری و تبعیت از رهنمودهای ائمه معصومین (ع) به عنوان الگوهای بی بدیل جامعه اسلامی و بشریت است.

حجت الاسلام هاشمیان افزود: وجود تحریف در مبانی و فلسفه غدیر موجب به وجود آمدن واقعه ای چون عاشورا و مصیبت های وارد شده بر اهل بیت عصمت وطهارت (ع) شد.

وی ادامه داد: ادامه راه ولایت و امامت، تداوم راه فرهنگ غدیری است که در آن پیامبر اسلام (ص)، شخصیت گرانقدری چون حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین برحق خود از سوی خداوند انتخاب کرد.

حجت الاسلام هاشمیان اضافه کرد: از این رو تبیین و ترویج فرهنگ و فلسفه غدیر به عنوان مبانی امامت و ولایت و روشنگر راه انسانیت، برای سعادت جامعه بشری ضروری است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها