خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

طلاق منفورترین کار حلال است

استاد دانشگاه های تبریز در همایش پیوند آسمانی در آستان امامزاده سید حمزه(ع) با اشاره به پاک و مقدس بودن امر ازدواج، طلاق را منفورترین کار حلال دانست.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۲۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام نظری گفت: ازدواج آسان و ساده همواره توسط قرآن و امامان معصوم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی آقایان و خانم هایی که در شرف ازدواج هستند می گویند ما نمی توانیم به ازدواج پاک نگاه کنیم که این مشکل باید در جامعه حل و فصل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ازدواج کاری پاک و مقدس است افزود: طلاق منفورترین کار حلال است و لعنت خدا بر کسی که پیوند یه زوج را پاره کند.

وی خانه یک زوج جوان را به بهشت تشبیه کرد و گفت: در طول زندگی نباید بین پدر و مادر خود با پدر و مادر همسرمان فرق بگذاریم و یکی از وظایف مردان این است که معادله بین همسر و مادرشان را حل کنند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به فرهنگ غلط رواج یافته در جامعه ما گفت: متأسفانه در جامعه امروزی کار اشتباهی رواج یافته است و آن هم این است که صبر کنیم کمی خودمان را پیدا کنیم و بعد صاحب بچه شویم.

وی در همین راستا ادامه داد: طبق روایات وقتی دختری در یک خانه متولد می شود 12 رحمت و برکت به آن خانه نازل شده و رفت و آمد فرشته ها به آن خانه قطع نمی شود.

وی تولد دختر را به عنوان یک اتفاق مبارک قلمداد کرد و افزود: وجود دختر در یک خانواده برکت به پدر و مادر می آورد و هر کس دختر بیشتری داشته باشد برکت بیشتری بر وی نازل می شود و علاوه بر اینها دختر باقیات الصالحات است.

این خطیب توانمند با اشاره به جایگاه ویژه همسر و فرزند گفت: هیچ مردی حق ندارد منت بر سر همسر و فرزندی بگذارد زیرا زن و و فرزند روزی اش را با خودش می آورد.

وی با بیان اینکه در موقع اختلافات خود را به نشنیدن بزنید گفت: موقع عصبانیت امکان دارد یکی از طرفین حرفی نامربوط به همسرش بزند که در این مواقع بهتر است حرفش را نشنیده بگیرید تا قضیه بزرگتر نشود.

  وی اظهار داشت: مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشید زیرا این فضا پر از افرادان مفسد است که متأسفانه برخی اتفاقات ناخوشایند در این فضا اتفاق افتاده و باعث فروپاشی خانواده ها شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها