انتقاد امام جمعه ندوشن از سکوت کشورها نسبت به کشتار مسلمانان میانمار

امام جمعه ندوشن از سکوت مجامع بین المللی، کشورهای مختلف به ویژه اسلامی نسبت به کشتار مردم مظلوم و مسلمان بی دفاع میانمار انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۵۰۴۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن؛ حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ندوشن با گرامیداشت و تبریک روز عید غدیرخم و تبریک ایام دهه امامت و ولایت به تشریح اهمیت این روز بزرگ پرداخت و اظهار داشت: از عید غدیر به عنوان عیدالله اکبر یاد شده و این نشان از اهمیت این واقعه عظیم است.
وی بیان کرد: عید غدیرخم روزی است که خداوند متعال نعمتش را بر مسلمین کامل کرده و در آن روز، آخرین رسول خدا، حضرت محمد (ص) را مامور کرد تا با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود، حجت الهی را بر همه مسلمانان تمام کند.
امام جمعه ندوشن خاطرنشان کرد: غدیر در واقع بزرگترین مبلغ ولایت در طول تاریخ است و این روز باید باقی بماند و واقعه عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، بهایی بود که آل الله و آل رسول الله برای استمرار غدیر در سراسر تاریخ پرداخت کردند.
جوادی بر لزوم بزرگداشت واقعه غدیر تاکید کرد و افزود: همانگونه که در مناسبت‌های مذهبی نظیر عاشورا، این روز بزرگ داشته می‌شود، باید واقعه غدیر نیز به عنوان یک سند تاریخی برای تمام کردن حجت خدا، بزرگ و گرامی داشته شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به نسل کشی مسلمانان در میانمار و فجایعی که در این کشور در حال رخ دادن است، اظهار داشت: سکوت سنگین سازمان‌های حقوق بشری و بنیاد نوبل و اعطا کنندگان جایزه صلح نوبل و حتی سران بعضی از کشور‌های اسلامی، کشتار مسلمانان میانمار توسط نظامیان خونخوار این کشور را رقم زد.
جوای از کشتار مسلمانان میانمار به عنوان یکی از غم بارترین فجایع سال‌های اخیر یاد کرد و افزود: به طور قطع این فجایع هیچگاه از ذهن مسلمانان جهان پاک نخواهد شد.
امام جمعه ندوشن تاکید کرد: این فجایع و نسل کشی مسلمانان میانمار به خاطر هراسی است که آن‌ها از اسلام دارند و گمان می‌کنند با این اقدامات می‌توانند اسلام را نابود کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار