امام جمعه ابهر:

هیئت امناء مساجد باید برنامه ریزی دقیقی برای ماه محرم داشته باشند

هیئت امناء مساجد برنامه ریزی دقیقی برای ماه محرم داشته باشندو مساجد را بصورت منظم و مرتب برای عزاداران امام حسین (ع) آماده نمایند.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در گردهمایی مشترک ائمه جماعت ،هیئت امنا  مساجد و فرمانده هان پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان ابهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با اشاره به معنای لغوی عید گفت: هرمناسبتی که انسان را به فطرت خودش بازگرداند آن روز عید می شود، چون غدیر است که انسان را به فطرت خود بازمیگرداند و اگر غدیر خم نبود ما به فطرت خودمان با زنمی گشتیم.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به اهمیت عید غدیر افزود: اگر در کربلا می گوییم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، در عید غدیر هم باید بگوییم کل یوم غدیر،چرا که عاشورا نتیجه عمل نکردن به غدیر است و امروز وظیفه ما این است همانطور که ماه محرم را گرامی میداریم ،عید غدیر را هم گرامی بداریم و برنامه های خوبی برای این ایام داشته باشیم.

وی در ادامه با توصیه به هیئت امناء مساجد،ائمه جماعت و فرمانده هان پایگاه به عنوان سه ضلع یک مثلث  نسبت به لزوم برنامه ریزی صحیح، اظهار داشت: باید دست به دست همدیگر بدهیم و برنامه های خوبی را درمساجد برگزار کنیم.

امام جمعه ابهر با اشاره به برنامه های گرامیداشت ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) در مساجد شهرستان ابهر تصریح کرد: هیئت امناء مساجد برنامه ریزی دقیقی برای ماه محرم داشته باشندو مساجد را بصورت منظم و مرتب برای عزاداران امام حسین (ع) آماده نمایند.

حجت الاسلام رحیمی در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت گرامیداشت مناسبت ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع)، خاطر نشان ساخت: هیئت امناء مساجد باید نسبت به ولادت و شهادت ائمه هم برنامه خوبی داشته باشند و هم تبلیغات مناسبی را نسبت به اطلاع رسانی در سطح شهر برای عموم مردم داشته باشند.

حجت الاسلام محرمخانی مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در ادامه این مراسم  ضمن اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین  اسلام گفت: در آستانه فصل جمع آوری محصولات کشاورزی اعم از انگور ،گندم است، این ستاد آمادگی لازم را برای برای جمع آوری زکات  را دارد.  

گفتنی است، به همت بسیج مساجد واماکن متبرکه سپاه ناحیه ابهر گردهمایی مشترک ائمه جماعت، هیات امنا  مساجد و فرمانده هان پایگاه مقاومت بسیج با حضور حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، حجت الاسلام محمدی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر و جمعی از مسئولین ادارات در سالن بصیرت سپاه ناحیه ابهر برگزار شد.

 

ارسال نظرات