برادر شهید سید حجت الله حیدری در حاشیه برنامه "در کوی نیکنامان" :

حضور خانواده های شهدا، راه حفظ آرمان های شهداست

"امروز احیای اهداف بلند شهدا از مبارزه و انقلاب بزرگترین وظیفه ماست برگزاری مراسم های مناسبتی و مذهبی و حضور خانواده های شهدا یکی از راه های حفظ آرمان ها و اهداف شهدا از انقلاب تا مدافعان حرم است".
کد خبر: ۸۹۱۵۴۴۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان ؛ سیدعزت الله حیدری برادر شهید بزرگوار سید حجت الله حیدری در حاشیه برنامه "در كوي نيكنامان" با بیان این مطلب گفت: من متولد سال 1332 هستم و شهید متولد سال 1345 هستند 13 سال اختلاف سنی باعث شده من خاطرات زیادی از برادرم داشته باشم و به خوبی این خاطرات را در ذهنم حفظ کنم.

وی با بیان اینکه فعالیت های انقلابی شهید محدود به زمان جنگ نبود، افزود: زمان انقلاب برادرم با اینکه سن زیادی نداشت در تمام تظاهرات و تسخیرها شرکت داشت حتی مادرم به عنوان یکی از خاطرات همیشگی تعریف می کند که "یه شب اومد خونه لباسش سیاه و کثیف بود پرسیدم کجا بودی اینطور آشفته شدی گفت کلانتری 14 تهران در میدون خراسون رو تسخیر کردیم.

برادر شهید حیدری با تأکید بر اینکه زمانی که امام خمینی (ره) امدند تهران برادر شهیدم 12 ساله بود، اظهار داشت: همان روز ورود امام خانواده می بینند برادرم نیست طبیعی بوده نگران شوند شب که برادرم به خانه می آید میپرسند کجا بودی میگوید رفته بودم قم استقبال؛ شب زمانیکه تصویر دیدار مردم با امام خمینی(ره) از تلویزیون پخش شد دیدیم برادرم کنار امام به دیوار تکیه داده بود.

وی با اشاره به اینکه کلا برادرم خویشتن دارد بود و دردهایش را بروز نمی داد، تصریح کرد: ما مدت ها بعد متوجه می شدیم مثلا در عملیات آزادسازی خرمشهر بشدت مجروح شده بود در بیمارستان نمازی شیراز دو هفته بستری بوده و بعد از بهبود آمده خانه تا مادر و پدرم نگران نشوند.

حیدری با بیان اینکه زمانی که از بوشهر به سمت تهران در حرکت بودیم خبر شهادت برادرم را شنیدم، عنوان کرد: به ما گفتند برادرتان در عملیات کربلای 1 در منطقه مهران مجروح شده است اما وقتی رسیدیم تهران متوجه شدیم 12 تیرماه همان سال یعنی 65 به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا حقیقتا زنده اند و چشم انتظار نسل شهدا از ما بازمانده ها و نسل های بعدی انتظار دارند، خاطر نشان کرد: در ازای خونی که برای آرامش و امنیت ما دادند به حداقل خواسته ها و آرمان هایشان پایبند باشیم.

ارسال نظرات