نماینده، ولی فقیه در استان یزد در همایش یاوران ولایت مهریز:

نماز جمعه؛ نماد اقتدار و شکوه نظام اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با توصیه به خانواده‌ها برای ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در نماز جمعه گفت: نماز جمعه؛ نماد اقتدار و شکوه نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۶۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در همایش یاوران ولایت شهرستان مهریز با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه در اسلام گفت: نماز جمعه نماد اقتدار و شکوه نظام اسلامی است. نماز جمعه یک فریضه عبادی سیاسی است که نقش هدایت‌گری برای همه مسلمین به‌خصوص نسل جدید دارد و باید خانواده‌ها فرزندان خود را به‌سوی این فریضه واجب الهی رهنمود و هدایت کنند.

وی افزود: به همت و مجاهدت ائمه اطهار و یاران باوفای آن‌ها مکتب تشیع باوجود همه دشمنی‌ها پایدار مانده است. پس از امیرالمؤمنین اگر قیام امام حسین (ع)، صبوری امام سجاد (ع)، علم باقرالعلوم، تربیت و ترویج احادیث و روایات امام صادق (ع) و دیگر ائمه نبود اسلام ازدست‌رفته بود. همین ترویج احادیث و روایت باعث نقش بر آب شدند مکر و حیله بنی‌امیه و بنی‌عباس شد.

نماینده، ولی فقیه در ادامه بابیان اینکه هدایت انسان در جامعه انسانی و والا محقق می‌شود تأکید کرد: بعضی‌ها گمراه شده و باید دوباره هدف زندگی خود را تشخیص داده و موانع بر سر راه رسیدن به این هدف را بردارند. راه صحیح را خداوند در قرآن به‌وسیله پیامبران و امامان ولایت به مردم نشان داده است.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: حضرت علی (ع) مطیع و پشتیبان ولایت بود راه صحیح را انتخاب کرد مسیر حرکت خود از سوی خدا آمد و به‌سوی او رفت و در آخر مظلومانه در محراب نماز شهید شد تا جایی گفتند مگر حضرت علی (ع) نماز هم می‌خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: مردم ایران برای اعتلای اسلام و مسلط شدن بر سرنوشت خویش به رهبری امام راحل حرکتی را شروع کردند که ثمره آن امروز سربلندی ایران در جهان است.

ناصری در پایان اظهار داشت: همه باید به مسئله نماز جمعه اهتمام ویژه داشته باشند؛ زیرا درمان بسیاری از مشکلات اجتماعی در همین همبستگی مردم برای اقامه دستورات خداست.
ارسال نظرات