ارسال 120 اثر به دهمین جشنواره شاهنامه خوانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت : بیش از 120 اثر به دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ارسال شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۹۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ علی‌رحم شیخی اظهار کرد: 40 شاهنامه خوان برتر کشور برای حضور در دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ایران که در لردگان برگزار می شود اعلام امادگی کردند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت : بیش از 120 اثر به دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ارسال شد که از این تعداد 40 نفر به مرحله رقابتی و نهایی راه یافتند.

شیخی خاطرنشان کرد: آثار رسیده به این جشنواره را علی جمالی به عنوان ناظر داوری و امیر سیاووش فرهادی، ربیع الله فرهمند، عاطفه زمانی و هوشنگ شاهین پور بررسی کردند.

وی عنوان داشت: افراد منتخب ، در مرحله بازبینی با حضور هنرمندان استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان و هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال وبختیاری ، 22 و 23 ماه جاری در لردگان با هم رقابت می کنند .

این مقام مسئول، حفظ ادبیات فارسی و هنر اصیل شاهنامه خوانی و نقالی و معرفی آن به نسل جوان، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

گفتنی است؛ شهرستان لردگان در فاصله 190 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال نظرات