خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان:

بندگی بی ریا زمینه ساز نزول رحمت الهی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان در جمع کارکنان این ناحیه با تبریک میلاد امام موسی بن جعفر(ع) گفت: عبادت و بندگی بی ریا زمینه ساز نزول رحمت و مغفرت الهی بر عالم بشریت است.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۱۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیـّد فاضل پیغمبری ادامه داد: ائمه اطهار آینه تمام نمای فضائل و مکارم اخلاقی بودند که از میان آن ها ویژگی های روحی پیشوای هفتم (ع) چنان چشمگیر بود که نه تنها یاران ، بلکه سرسخت ترین دشمنان آن حضرت نیز بدان معترف بودند و خود را در برابر آن همه عظمت، کوچک و حقیر می دانستند.

وی گفت: حلم و بردباری از فاکتور های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند.

 امام هفتم علیه السلام که به خاطر همین ویژگی اش «کاظم» لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت.

وی ادامه داد: سخاوت و بخشش امام هفتم چنان بالا بود که وی را به عنوان بخشنده ترین مردم زمان خویش تبدیل کرده بود.چنانچه وقتی بدی و ناخوشایندی از ناحیه کسی به وی می رسید آن را با دادن هدایایی جواب می داد که این اوج بخشندگی و سخاوت است.

وی اظهار داشت: عبادت و راز و نیاز آن بنده صالح خدا همگان را مجذوب خود ساخته و وی را با لقب«عبد صالح»  مشهور کرده بود، حتی زمانی که در زندان هارون الرشید قرار گرفت، از این که جای خلوت با دوست نصیبش شده است خدای را سپاس می گفت .

وی در پایان چنین گفت: جامعه تشیع باید با الگو قرار دادن ائمه اطهار  به عنوان پیشوایان معصوم؛ سخاوت و بخشش و حلم و بردباری را چنان در بین اقشار مختلف بخصوص جوانان و نوجوانان ترویج نمایند که شاهد روز افزون نزول و برکات الهی بر مملکت اسلام باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها