معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان زنجان:

امروزه دانش‌آموزان مشکلات راست قامتی زیادی دارند

امروزه دانش‌آموزان مشکلات راست قامتی زیادی دارند و با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از دلایل پدیدآمدن این مشکلات به عدم تحرکی و تنبلی کودکان مربوط می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۶۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان زنجان گفت:طرح ساختارقامتی وغربال گری مشکلات اسکلتی عضلانی دانش آموزان استان روند رو به رشدی دارد.

ذبیح اله تاراسی با اشاره به مشکلات ساختار قامتی دانش‌آموزان اظهار داشت: از دو سال گذشته طرح ساختارقامتی و غربالگری دانش‌آموزان آغاز شده است.

وی با ابراز تاسف از افزایش مشکلات ساختار قامتی بین دانش‌آموزان گفت: امروزه دانش‌آموزان مشکلات راست قامتی زیادی دارند و با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از دلایل پدیدآمدن این مشکلات به عدم تحرکی و تنبلی کودکان مربوط می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات ساختار قامتی را نبود مکان برای بازی‌کردن کودکان در محله‌ها برشمرد و عنوان کرد: پا پرانتزی، مشکلات زانو داشتن و درست راه نرفتن و صاف نبودن بدن از مشکلات جدید دانش‌آموزان است.

تاراسی با بیان اینکه کانون احمد مظفری برای اصلاح مشکلا ساختار قامتی دانش‌آموزان دایر است، گفت: پاییز سال گذشته دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هشتم در این کانون مورد غربال قرار گرفتند و به این موضوع کاملا حساس هستیم و امسال هم این برنامه انجام می‌شود و معتقد هستیم که بدن دانش‌آموزان در سن‌ کودکی و نوجوانی می‌تواند اصلاح شود.

وی گفت: کانون‌های اصلاح ساختار قامتی در شهرستان‌‌های زنجان، ابهر و خرمدره دایر است و به خوبی فعالیت می‌کند و اگر در هر منطقه‌ای متخصص آن رشته و علاقه وجود داشته باشد کانون اصلاح راست قامتی تاسیس می‌شود.

 

ارسال نظرات