فرمانده سپاه کوهبنان:

اردوهای جهادی کارخانه آدم سازی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان گفت : اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز، رسیدگی به محرومان و حتی اقتصاد مقاومتی است چرا که این اردوها کارخانه بزرگ انسان سازی هستند .
کد خبر: ۸۹۱۶۸۸۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمان ؛فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان در حاشیه بازدید ز اردوهای جهادی بسیجیان این شهرستان در گفتگو با خبرنگارما گفت : مقام معظم رهبری با نام گذاری سالجاری به سال « اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال » نقشه راهی را تنظیم کرده است تا جامعه برای تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله زمینه سازی کند.
وی در این باره اضافه کرد :تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند سال‌ها مبارزه مقدس و نفس گیر فعالان حوزه اقتصاد و یکایک افراد جامعه است.
زاهدی تاکید کرد :اگر قرار است دهه آینده برای مردم ما، دهه پیشرفت و عدالت باشد، به عنوان مقدمه واجب، چاره ای جز بازنگری در اقتصاد کشور و بازسازی آن بر اساس معنویت و آموزه‌های دینی نیست؛ چرا که کشور عقب مانده و رنجور از فقر و تبعیض هیچ گاه نمی تواند الگوی مقبولی برای جهان امروز معرفی کند. این مسئول در تبیین این بخش از سخنان خود تصریح کرد: بر اساس قاعده نفی سبیل که تمامی علمای شیعه آن را به عنوان یکی از منابع فقهی تأیید کرده اند، اقتصاد نباید به گونه ای باشد که جامعه اسلامی را به بیگانگان وابسته و نیازمند کند و استقلال اقتصادی و در نتیجه، استقلال سیاسی آن را مخدوش سازد.
وی افزود : از این رو، جهادی همه جانبه در همه ابعاد مرتبط با اقتصاد لازم است تا ضمن قطع هر نوع وابستگی به بیگانگان، الگویی تمام عیار منطبق با آموزه‌های اسلامی از ایران به تمام جهانیان عرضه گردد.
سرهنگ عباس زاهدی گفت : از آنجا که امریکا و هم پیمانانش با سیاست‌های اقتصادی خصمانه علیه ایران می‌کوشند تا در رشد، سازندگی و رفاه عمومی کشور اختلال ایجاد کنند، تنظیم حرکتی اقتصادی جهادگونه از سوی ملت ایران و مسئولان نظام برای رویارویی هوشمندانه و مقتدرانه با تحریم‌های اقتصادی ضروری می‌نماید. حرکتی که ویژگی آن، تلاش دوچندان و پیوسته مردم، خستگی ناپذیری، همراه با باوری ایثارگرانه در مسیر پیشرفت و اعتلای اقتصادی ایران اسلامی است.

وی درباره تأثیر اردوهای جهادی در جامعه اظهار داشت: اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز، رسیدگی به محرومان و حتی اقتصاد مقاومتی است چرا که این اردوها کارخانه بزرگ انسان سازی هستند و انسان‌ها با خدمت به محرومان و آشنا شدن با دردهای مردم از آسیب‌های آینده مصونیت پیدا خواهند کرد.

این مسئول افزود: ساده زیستی، پرهیز از اصراف و تبعیض از جمله دستاوردهای اردوهای جهادی است و این دستاوردها مهم‌تر از ساخت و ساز است. اردوهای جهادی پیوند قلبی عمیقی بین مردم و نظام ایجاد می‌کنند که مردم می‌بینند ارزشی ترین نیروهای انقلاب بی هیچ منتی در خدمت آنها هستند.

ارسال نظرات