تنها پرورش دهنده بوقلمون در ابرکوه:

بوقلمون ها روزانه 150 کیلوگرم دون پیلت نیاز دارند/جهت توسعه و اشتغالزایی نیازمند تسهیلات هستم

البته در همین جا باید به افرادی که تمایل دارند از این طریق، شغلی برای خود ایجاد کنند و درآمدی داشته باشند، بگویم که نباید از سختی‌ها و موانع هراس داشته باشند
کد خبر: ۸۹۱۷۰۳۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مهدی جلایی جوان کارآفرین و تنها پرورش دهنده بوقلمون در ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: از آنجایی که به پرورش بوقلمون علاقه داشتم، حدود دو سال و نیم پیش، این کار را شروع کردم.
جلایی افزود: دلیل دیگر که به این شغل روی آوردم این بود که ایجاد کار‌های دیگر نیاز به هزینه سرمایه‌های زیاد و تخصص‌های ویژه دارد، ولی پرورش بوقلمون، مرغ و برخی پرندگان یا برخی کارگاه‌های تولیدی، سرمایه زیادی نیاز ندارد.
وی گفت: برای راه اندازی این مجموعه کوچک، دفعه اول تعداد ۵۰ قطعه جوجه بوقلمون به ارزش هر کیلوگرم ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان خریداری کردم، که در طول پنج ماه (مدت زمانی که یک جوجه بوقلمون به مرحله قابل استفاده کردن می‌رسد و وزن آن به طور میانگین دو کیلوگرم می‌شود) تا به مرحله بهره برداری برسد ۱۰ قطعه جوجه‌ها تلف شدند و سودآوری نداشتم.
جلایی تصریح کرد: البته در همین جا باید به افرادی که تمایل دارند از این طریق، شغلی برای خود ایجاد کنند و درآمدی داشته باشند، بگویم که نباید از سختی‌ها و موانع هراس داشته باشند، زیرا هر کاری به نوع خود مشکلاتی دارد که ممکن است، افراد از آن دلسرد شوند.
جوان ابرکوهی با تأکید بر این مطلب که این سختی‌ها فقط با گذر زمان و صبر و استقامت، رفع خواهند شد، گفت: هیچ کاری راحت و بدون ضرر و زیان نیست، نابرده رنج، گنج میسّر نمی‌شود. علاقه و انگیزه سختی‌ها را شیرین می‌کند.
وی اذعان کرد: رمز موفقیت افراد موفق پشتکار و ایستادگی است، جوانان علاقه‌مند در صورت آماده کردن سالنی کوچک با تجهیزات ابتدایی می‌توانند با ۵۰ میلیون ریال، در زمینه پرورش بوقلمون سرمایه گذاری کنند.
جلایی با اشاره به اینکه تنها گوشت بوقلمون موارد مصرفی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ قطعه بوقلمون نگهداری می‌کنم و فعلاً تنها بازار عرضه گوشت آنها، متقاضیان شهرستان ابرکوه هستند.
تنها پرورش دهنده بوقلمون در ابرکوه، بیان کرد: تغذیه بوقلمون دون پیلت است که مصرف ۲۰۰ قطعه آنها، روزانه حدوداً ۱۵۰ کیلوگرم است و قیمت هر کیلو از این خوراک هزار و ۶۵۰ تومان هزینه دارد.
وی یکی از مشکلاتش را نداشتن مکان وسیع تری جهت افزایش تعداد بوقلمون‌ها عنوان کرد و گفت:، چون مکان فعلی کوچک است مسئولین مربوطه می‌گویند باید مجوز پرورش خانگی بگیرم.
جلایی ادامه داد: از آنجا که در شهرستان تنها کسی هستم که مدت بیش از دو سال به پرورش بوقلمون مشغول می‌باشم، از مسئولان تقاضا دارم با تسهیلات قرض الحسنه جهت احداث سالن بزرگتر، مرا حمایت کنند، تا بتوانم به مراتب زمینه اشتغال تعداد دیگری از افراد را هم فراهم کنم.
وی در پایان گفت: چرا که با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، باید برای رفع معضل بیکاری تلاش کنیم و در نظر داشته باشیم که کارگاه‌های تولیدی کوچک و مشاغلی مثل پرورش بوقلمون که نیاز به سرمایه‌های هنگفت ندارند، مهر تأییدی بر تحقق شعار سال هستند.
ارسال نظرات