جانشین فرماندهی سپاه استان اردبیل:

مداحان نقش به‌سزایی در ترویج مکتب حسینی دارند

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: مداحان اهل بیت(ع) نقش به‌سزایی در ترویج مکتب حسینی دارند و شور و نشاط مردم در ایام عزاداری برگرفته از نوحه‌خوانی‌های مداحان است.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۶۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

مداحان نقش به‌سزایی در ترویج مکتب حسینی دارند 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار فرهنگ مستعد حصاری پیش از ظهر امروز در ششمین همایش مداحان و شعرای آئینی استان اردبیل اظهار داشت: در آستانه ماه محرم قرار گرفته‌ایم و مردم در این ماه شور و احساس معنوی خاصی پیدا می‌کنند که نقش مداحان در ایجاد شور و هیجان حسینی در بین مردم غیرقابل کتمان است.

وی گفت: ادامه و سرزندگی نهضت حسینی وابسته به برگزاری مراسمات و عزاداری‌هاست چرا که مداحان اهل بیت(ع) با نوحه‌خوانی‌های خود مردم را به آن روزها برمی‌گردانند و نهضت حسینی را برای همیشه پابرجا می‌کنند.

مستعد حصاری تصریح کرد: عاشورا به ما یاد داد که اگر بخواهیم دینمان را حفظ کنیم باید از جان شیرین خود بگذریم و در حال حاضر نیز مردم مسلمان ایران به ویژه مردم حسینی اردبیل تا پای جان از نهضت حسینی و عزاداری‌های خود دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که هجمه‌های دشمنان اسلام به ماه محرم و عزاداری‌ها برای آنها تاثیری داشته باشد.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: امام حسین(ع) به تمامی مردم آزاده جهان یاد داد که نباید در مقابل ظلم و ظالم ساکت بود بلکه با نثار خون پاک خود و خانواده خود نشان دادند که زنده نگه داشتن دین اسلام بالاتر از هر هدفی است.

وی افزود:‌ در آستانه هفته دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم و نکته‌ای که قابل توجه است اینکه دفاع همچنان باقی بوده و دشمن در صحنه‌های مختلف هجوم خود به کشور ایران را اولویت قرار داده و باید بصیرت داشته باشیم و بدانیم در عرصه کنونی جنگ در کدام صحنه‌ها بر علیه کشور انجام می‌شود.

 

ارسال نظرات