رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان:

با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم توسعه مي يابد

کد خبر: ۸۹۱۷۶۷۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گفت: در تلاش هستيم تا با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم را توسعه دهيم چرا كه تكريم مهندسان عضو سازمان و ارائه خدمات محترمانه به مردم عزيز در اولويت فعاليت هاي اين سازمان قرار دارد.
ميرمحمد سيدهاشمي اظهار داشت: در یک دوره شش ماهه تلاش کرده ایم با فعالیت های بی وقفه و هدفمند با ساماندهي خدمات حوزه انفورماتيك سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گام های بزرگ و اثربخشی را در رابطه با تكريم مهندسان و مردم عزيز برداريم.
وي با بيان اينكه بهبود و توسعه سازمان الکترونیکی با برنامه هاي عملياتي ادامه خواهد يافت، تصريح كرد: در همین راستا و در اقدامي ارزشمند، یکپارچه سازی دریافت هزینه های واحدهای سازمان و اختصاص شناسه پرداخت و بارکد برای فیش های پرداخت هزینه که توسط واحدها صادر می شود، انجام يافته است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ایجاد بانک اطلاعاتی حرفه ای مهندسان را يادآور شد و تصريح كرد: در اين بانك، اعضای دارای پروانه و فاقد پروانه می توانند رزومه تحصیلی و شغلی خود را ثبت کنند و در پورتال سازمان امکاناتی برای جستجوی مهندسان بر حسب شغل و تجربه گنجانده شده است كه اين اقدام برای اولین بار در سطح کشور اتفاق افتاده تا زمینه استفاده از خدمات و ظرفیت مهندسان استان برای کلیه سرمایه گذاران و تمامی افرادی که به نوعی خواستار استفاده از این ظرفیت هستند فراهم گردد.
وی با اشاره به اهمیت شفاف سازی ارجاعات روزانه سازمان گفت: برای اولین بار در طول سالیان متمادی و طی درخواست های مکرر اعضای سازمان نرم افزار ارجاعات سازمان به گونه ای طراحی شده است که لیست تمامی ارجاعات ثبت شده تا یک ماه به صورت آنلاین با تمامی جزئیات با لیست مهندسان طراح، ناظر و مجری در سایت رسمی سازمان در دسترس بازدید کنندگان باشد.
سيدهاشمي افزود: ايجاد اتوماسیون آزادسازی ظرفیت مجریان ذیصلاح و چاپ کروکی موقعیت ساختمان ذیل فرم آزادسازی برای ارایه خدمات کیفی و همچنین دستیابی سریع و آسان به مدارک و مستندات املاک در هربازه زمانی و همچنین کاهش خطاهای سازمانی در حوزه مجریان ذیصلاح یکی دیگر از اقدامات سازمان انفورماتیکی سازمان می باشد.
وی گفت: در حوزه انفورماتيك تغییر فرمت سیستم ارجاع و کنترل ظرفیت مهندسان از حقیقی به گونه ای که ارجاع برای شخص حقیقی و حقوقی به صورت همزمان میسر شود و کنترل ظرفیت نیز همزمان برای هر دو انجام پذیرد، اقدام قابل توجهي بود كه به خوبي عملياتي شد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: اپلیکشن اندروید کارتابل مهندسان با امکانات متنوع از قبیل ثبت تخلفات و ارسال تصاویر پروژه، محاسبه هزینه نقشه با نرخ روز، مشاهده ریز عملکرد مهندسان تهيه و در حال استفاده مي باشد.
وي ایجاد ساز و کار برای جستجوی مهندسین عضو سازمان و ارائه تصویر پرسنلی تمامی اعضاء در سامانه الکترونیکی سازمان نظام مهندسی را يادآور شد و ادامه داد: ایجاد ساز و کار برای جستجوی اعضای حقوقی سازمان، تهیه و استقرار نرم افزار کارتابل دفاتر با امکانات ثبت ارجاع نقشه، پیگیری ارجاعات، مشاهده اعضا و ریزکارکرد اعضای دفتر، مشاهده باقیمانده ظرفیت سایر دفاتر ها و تهیه و استقرار سامانه ثبت نام اعضای جدید با امکانات ثبت نام، ارسال تصویر پرسنلی، ارسال مدرک تحصیلی جهت استعلام و پیگیری روند عضویت از ديگر اقدامات اين حوزه مي باشد.
سیدهاشمی با اشاره اهمیت اطلاع رسانی موارد مهم سازمانی و بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی نهادهای نظارتی، تهیه نرم افزار ارسال پیامک را یادآور شد و گفت: در این خصوص سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نرم افزار ارسال پیامک با قابلیت اتصال به بانک اعضاء و گزارش گیری از آن را تهيه و راه اندازي کرده تا اطلاع رسانی های سازمانی به گروه های خاص خود با سهولت انجام پذیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: در ادامه فعاليت هاي ساماندهي نظام الكترونيكي تلاش شد تا تغییر قالب و باز طراحی سامانه سازمان الکترونیکی و بهینه سازی کارتابل مهندسان و باز طراحی سامانه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی شكل مطلوبي به خود بگيرد.
وي راه اندازی نرم افزار ثبت و ارجاع نقشه و امور مهندسین در شهرستان های خلخال، مشکین شهر و نمین را از ديگر اقدامات مورد توجه سازمان برشمرد و اذعان داشت: راه اندازی نرم افزار بررسی و کنترل نقشه در شهرستان خلخال و نمین، راه اندازی نرم افزار نظارت عالیه در شهرستان نمین و ایجاد دسترسی برای شرکت گاز برای مشاهده نقشه های تایید شده گازرسانی از جمله اقدامات تعاملي سازمان به شمار مي رود.


سيدهاشمي افزود: درگاه پرداخت الکترونیکی برای ثبت نام سمینارهای تخصصی و شروع ثبت نام و پرداخت آنلاین برای دوره همایش حقوق مهندسی از دهم مردادماه سال جاري بصورت پایلوت ايجاد گرديده است و برای سایر دوره های ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی تسری خواهد یافت تا از طریق ثبت نام های اینترنتی گام دیگری در مسير برنامه هاي تكريم اعضا برداریم.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل ایجاد ساز و کار برای ثبت گزارش تخلفات اعلامی از سوی اعضای ناظر سازمان را نيز از اقدامات ساماندهي شده برشمرد و گفت: در اين روش و از طریق کارتابل مهندسان و نرم افزار اندروید دسترسی به همه گزارشات امکان پذیر بوده و سازمان نیز در بررسي گزارش ها و اعلام به مبادی ذیربط جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی و حمایت از حقوق ناظران سرعت عمل خواهد داشت.
وي افزود: افزون بر اين خدمات ایجاد کارتابل برای اعضای فاقد پروانه و ایجاد کارتابل راه و شهرسازی درجهت بررسی صلاحیت مهندسان و اعضای حقوقی از فعاليت هاي موثر اين بخش مي باشد.
سيدهاشمي در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه هاي در دست اقدام حوزه انفورماتيك نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل اشاره كرد و اظهار داشت: در تلاش هستيم تا با بروزرسانی سیستم، بایگانی دیجیتال پرونده اعضای حقیقی و حقوقی سازمان را شكل دهيم.
وی همچنين ایجاد زیرساخت برای اتوماسیون بررسی نقشه را از ديگر برنامه هاي آتي سازمان عنوان و خاطرنشان كرد: از اين طريق راهکارهای مربوط به ارسال نقشه به صورت الکترونیکی به مهندسان بررسی کننده و امضای الکترونیکی مهندسین بررسی کننده ارائه خواهد شد.
سیدهاشمی افزود: ارسال پرونده های الکترونیکی اعضای حقیقی و حقوقی جهت صدور و تمدید پروانه به اداره کل راه و شهرسازی نيازمند ایجاد زیرساخت هاي مناسب است كه در حال انجام آن مي باشيم.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل ایجاد سیستم اطلاع رسانی و استمرار ارسال پیام های الکترونیکی از طریق کارتابل و نرم افزار اندروید برای مهندسان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در آينده، اتوماسیون هاي ثبت نام و پرداخت هزینه و برگزاری دوره های آموزشی پرداخت حق عضویت الکترونیکی سازمان ايجاد و به بهره برداري خواهد رسيد.
میرمحمد سيدهاشمي ابراز اميدواري كرد که مجموعه اين فعاليت ها بتواند در تحقق اهداف اصلي سازمان، کاهش هزینه های خدمات سازمان و افزایش بهره وری موثر واقع شده و ضمن شفاف سازي فعاليت ها، رضايت و آرامش مهندسان عضو سازمان و مراجعه كنندگان را فراهم سازد.

ارسال نظرات