محمود فرشیدی:

نگاه دولتمردان به آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده است

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در عمل نگاه دولتمردان روز به روز به آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده و جایگاه کمتری پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۹۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر اظهار داشت: بین نگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به جایگاه معلم با آنچه وجود دارد، فاصله خیلی زیاد است و روز به روز این فاصله بیشتر می شود؛ مثلا از بعد آموزشی می بینیم که مردم معلم خصوصی برای فرزندشان می گیرند یا فرزندان را خودباور و مفتخر به ایران اسلامی باید تربیت کنیم ولی برونداد نظام تعلیم و تربیت اسلامی این نیست.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین ایجاد شد و ما توانستیم از سند سکولار به سند وحیانی دست یابیم اما احتیاج به عزم ملی داریم. 

فرشیدی با بیان اینکه باید نظام جمهوری اسلامی، یک انقلاب فرهنگی برای ارتقای آموزش و پرورش ایجاد کند، گفت: این کار برای این است که از جایگاه آموزش و پرورش دفاع کنیم.

وی افزود: فعالیت آموزش و پرورش مانند سایر وزارتخانه ها نیست، وزارتخانه های دیگر کالا و خدمات تولید می کنند اما آموزش و پرورش انسان می سازد. 

وزیر اسبق آموزش و پرورش تأکید کرد: باید فرهنگسازی شود تا حق نسل آینده مطالبه شود نه فقط وقتی که اتوبوسی چپ می کند؛ رسانه ها باید گزارش دهند و ریشه یابی کنند. 

وی ادامه داد: این چالش به سال های اول انقلاب باز می گردد که این باور را داشتند اما الان می بینید در عمل نگاه دولتمردان روز به روز به آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده و آموزش و پرورش جایگاه کمتری پیدا کرده است. مثلا معاونت پرورشی حذف شد یا به تربیت معلم بی توجهی شد یا نگاه اقتصادی بوده است به عنوان مثال چه کنیم که پول در آموزش و پرورش کمتر خرج کنیم تا راهی بسازیم.

فرشیدی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش دیربازده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید ساختار دقیق تری در نظام جمهوری پیدا کند.

ارسال نظرات