شورای شهر مسئله انتخاب شهردار را فیصله دهد

امام جمعه بیله سوارگفت: در حال حاضر شبکه های اجتماعی و به ویژه تلگرام به شدت بی دینی، بی غیرتی و هر نوع شبهه را ترویج می دهد ولذا راه نجات از مشکلات اجتماعی که دامن خانواده ها را گرفته این است که به اعتقادات دینی توجه شود. به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، حجت الاسلام ک
کد خبر: ۸۹۱۸۴۰۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با تبریک سالروز مباهله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با نصارای نجران، به ویژگی خانواده برتر از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: خانواده برتر خانواده ای است که جایگاه اعضای ان مشخص باشد و لذا باید خانواده ها خود را شبیه خانواده پیامبر اسلام کنند و به دنبال الگوی غربی نباشند.

وی با بیان اینکه خانواده، مظلوم ترین و بی صاحب ترین نهاد در بین نهادهاست افزود: تنها جایی که متولی ندارد خانواده است و لذا غربی ها در تلاش هستند افرادی که بدون ازدواج رسمی و یا با هم جنس گرایی و یا بدون جنسیت در کنار هم قرار می گیرند را خانواده معرفی کند.

وی گفت: در حال حاضر شبکه های اجتماعی و به ویژه تلگرام به شدت بی دینی، بی غیرتی و هر نوع شبهه را ترویج می دهد ولذا  راه نجات از مشکلات اجتماعی که دامن خانواده ها را گرفته این است که به اعتقادات دینی توجه شود.

امام جمعه بیله سوار یادآورشد: آموزش وپرورش، بسیج، سپاه و ادارات و دانشگاه ها باید در خصوص معضلاتی که در جامعه و به ویژه خانواده ها به وجود امده است توجه کافی داشته باشند.

حجت الاسلام قیاسی به آغاز بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: والدین باید با مربیان و معلمان فرزندان خود ارتباط داشته و در روند تربیت و اموزش فرزندانشان اگاهی کامل را داشته باشند.

وی گفت: باید به دانش اموزانی که امکان خرید لوازم ضروری مدرسه را ندارد کمک کنیم و با اهدای کمک های خود شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانند لوازم ضرروی آموزشی را تهیه کنند.

خطیب نماز جمعه بیله سوار به آغاز ماه محرم و عزاداری امام حسین علیه السلام نیز اشاره کرد و افزود: با دسته روی شبانه بین کوچه ها و خیابان ها نمی شود عزاداری را نهادینه کرد و باید به جای ان در مساجد و حسینه ها حضور یافته و علاوه بر عزاداری، به آموزش مبانی و اصول اسلامی همچون نماز نیز پرداخت.

حجت الاسلام قیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخاب شهرداری بیله سوار اشاره و تاکید کرد: تمامی شهرها شهردار خودشان را انتخاب کرده ادد اما بیله سوار همچنان نتوانسته این اقدام را انجام دهد لذا شورای شهر با جدیت خود، این موضوع را فیصله دهد.

وی با بیان اینکه این شهر پیشانی نظام بوده، باید فردی قوی، کاربلند و کار کن را به سمت شهرداری انتخاب کند تا خللی همچون سالهای گذشته در شهر به وجود نیاید.

وی در انتها به حوادث میانمار و کشته شدن بیش از ۴هزار نفر از مسلمانان نیز اشاره و عنوان داشت: هر چند بودایون در ان کشور افراطی هستند ولی اصل قضیه،  جنگ سیاسی است و متاسفانه سازمان ملل و کشورهای مسلمان همچنان در قبال این کشتار سکوت اختیار کرده اند.

 

منبع:  صبح مغان

ارسال نظرات