امام جمعه نیر:

ورزش عامل تزکیه روح و سلامتی جسم است

حجت الاسلام مقدسی گفت: نظام اسلامی به همان اندازه که به تزکیه نفس و تربیت روحی تاکید دارد به تربیت جسم نیز اهمیت قائل است.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۹۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، امام جمعه شهرستان نیر در مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان رشته کشتی در نیر که با حضور مسئولان در محل سالن ورزشی شهدای نیر شد با اشاره به اینکه نظام اسلامی به همان اندازه که به تزکیه نفس و تربیت روحی تاکید دارد به تربیت جسم نیز اهمیت قائل است اظهار کرد: جوانان فرصت جوانی را غنیمت شمارند و از این فرصت برای تقویت جسم و روح استفاده کنند.

وی افزود: اسلام به مسئله ورزش کردن تاکید بسزایی کرده و بر انجام آن سفارش کرده است.
 

 

حجت الاسلام میکائیل مقدسی یکی از تفریحات سالم ورزش کردن است که دین مبین اسلام نیز بر انجام آن تاکید بسزایی کرده است.
 

امام جمعه نیر به تزکیه نفس و روح هم اشاره کرد و گفت: در ورزش همانطوری که جسم تقویت می شود نفس و روح نیز باید تقویت شده و در راستای حرکتی جوانمردامه سوقمی یابد.
 

حجت الاسلام مقدسی به منش و اخلاق پهلوانی جهان پهلوان تختی که اسطوره مردانگی در دنیا بود اشاره کرد و افزود: ورزشکاران باید الگوی خود را جهان‌پهلوان تختی انتخاب کنند که بیشتر از آنکه در رشته کشتی قهرمانی زبان زد باشد در مردانگی و مروت در ورزش در جهان شهرت داشت.
 

در این مراسم اکبر نگاهی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر هم با ارائه گزارشی از عملکرد رشته کشتی در نیر گفت: در رشته فرنگی و کشتی پهلوانی کشتی گیران شهرستان نیر دارای مقام های دوم و سوم تیمی استانی هستند که نشان از قوت این رشته در شهرستان را دارد.

 

نگاهی از حمایت ویژه این اداره از رشته های قهرمانی بخصوص کشتی در نیر خبر داد.
 

 

در پایان این مراسم از قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان کشتی شهرستان نیر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

منبع:نیریمیز

ارسال نظرات