عضو هیأت مدیره اتحادیه کفش های ماشینی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

قاچاق، اصلی ترین مشکل صنعت کفش/ نارضایتی تولیدکنندگان کفش از وضع موجود به حق است

حاج هاشمی گفت: نباید فراموش کرد که در رکود بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیتی اسمی خود فعالیت نمی کنند. البته کاهش قدرت خرید مردم به دلیل مسائل اقتصادی موجود نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر بازارها است.
کد خبر: ۸۹۱۸۵۵۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰

ناصر حاج هاشمی عضو هیأت مدیره اتحادیه کفش های ماشینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به دلخوری و نارضایتی تولیدکنندگان این صنف اشاره کرد و گفت: این نارضایتی به حق است، چراکه امروز بازار فروش محصولاتشان کمرنگ شده و با این وجود هزینه های سربار نیز افزایش یافته اند.

وی با بیان اینکه واردات صحیح کفش نمی تواند خدشه ای به بازار تولیدکنندگان داخلی وارد کند، افزود: من معتقدم که اگر کالایی مسیر صحیح و بدون هیچ دورزدن قانون، وارد بازارهای کشور شود نه تنها تهدیدی برای تولید ملی از نظر قیمت ایجاد نمی کند، بلکه باعث رقابت بهتر و بیشتر در بازار و در نهایت ارتقا و رشد محصولات ایرانی می شود، با این وجود با واردات بی رویه نیز مخالف هستم.

عضو هیأت مدیره اتحادیه کفش های ماشینی تصریح کرد: مشکل اصلی این صنف، کالای قاچاق است چراکه قیمت های نازل این محصولات، بازار را خراب می کند و به نظر من دولت نتوانسته قاچاق را به معنای واقعی کنترل کند و دلیل این مسئله هم چیزی جز مقطعی بودن طرح های مبارزه با قاچاق نیست.

حاج هاشمی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در رکود قرار داریم و در این شرایط بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیتی اسمی خود فعالیت نمی کنند. البته کاهش قدرت خرید مردم به دلیل مسائل اقتصادی موجود نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر بازارها است.

ارسال نظرات