مسئول هیئت رزمندگان اسلام لرستان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

تشریح برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام خرم آباد درایام محرم

مسئول هیئت رزمندگان اسلام لرستان از برنامه این هئیت در ایام محرم خبر داد
کد خبر: ۸۹۱۸۵۶۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
سرهنگ مجتبی رشنو در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: عزاداری بر اباعبدالله الحسین (ع) یک امر معمولی و ساده نیست، زیرا خداوندی که نخواست حضرت اسماعیل (ع) ذبح شود، قتل امام حسین (ع) و یارانش و اسارت اهل بیت رسول اعظم (ع) را ساده نمی‌گیرد.

وی افزود: بی‌شک عزاداری بر امام حسین (ع) دارای آثار و برکات متعدد معنوی و مادی است. همان قدر که امام حسین (ع) به درگاه خداوند نزدیک و مقرب و محبوب است، عزاداری و اظهار محبت به آن حضرت نیز انسان را به خداوند نزدیک کرده، مایه تقرب به او می‌شود.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام لرستان عنوان کرد: عزاداری و گریه برای امام حسین «سلام‌الله‌علیه» یکی از اسباب آمرزش گناهان است و ثواب‌ها و پاداش‌های شگفت‌آوری نیز برای آن وضع شده است.


سرهنگ رشنو بااشاره به اینکه در ایام محرم بیشتر جوانان را باید جذب کرد گفت: تردید نکنید که لبه‌ی تیز تهاجم فرهنگی این است که جوان‌ها را بدزدند؛ فکر جوان‌ها را، عقیده‌ی جوان‌ها را، اخلاق جوان‌ها را بدزدند و از آنِ خود کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید هیأت‌های مذهبی تدبیری بیندیشند که اولاً: هر چه بیشتر، جوان‌ها را جذب کنند و ثانیاً: بعد از جذب کردن، بتوانند آن‌ها نگه دارند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام لرستان با اشاره به برنامه‌های ایام محرم بیان کرد: در دهه محرم از شب اول تا شام غریبان محفل سخنرانی و مداحی با حضور مداحان شاخص خرم آباد را در حسینیه عاشقان ثارالله ناحیه خرم آباد برگزار خواهد شد

وی تصریح کرد: در این ایام برپایی جایگاه عزداری را در میدان امام خمینی خرم آباد برای میزبانی هیائت مذهبی خواهیم داشت.

سرهنگ رشنو گفت: در روز تاساعو تجمع حدود ۲۵ هیئت مذهبی در حسیسنه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود و همچنین مراسم شیر خوارگان حسینی که با همکاری سازمان تبلیغات و اذداره اوقاف در اولین جمعه ماه محرم در مصلی الغدیر خرم آباد نیز برگزار خواهد شد.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام لرستان خاطر نشان کرد: همایش «احلی من‌العسل» با حضور دانش آموزانخرم آبادی در مصلی الغدیر را هم داریم که از جمله برنامه‌های این ایام است.




انتهای خبر/z
ارسال نظرات