خبرهای داغ:
استاندار فارس:

اجرای مصوبه شورای عالی آب درباره استان فارس را پیگیری می‌کنم

استاندار فارس با اشاره به مشکلاتی که خشکسالی برای این استان به وجود آورده است، گفت: اجرای مصوبه شورای عالی آب درباره استان فارس را پیگیری می‌کنم.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۴۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

اسماعیل تبادار  در جلسه شورای اداری استان فارس که به منظور تودیع و معارفه استاندار فارس، برگزار شد اظهار داشت: خشکسالی مشکلات بسیاری را برای استان فارس به وجود آورده ‌و باید جانانه همه مسئولان استان حل این مشکل را دنبال کنند. 

وی با بیان اینکه همه دریاچه‌های استان فارس به دلیل خشکسالی خشک شده است، گفت: یکی از زمینه‌های توسعه استان کشاورزی است که به واسطه خشکسالی دچار مشکلات متعدد شده است‌. 

تبادار با بیان اینکه اجرای مصوبه شورای عالی آب برای استان فارس را پیگیری می‌کنم، افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی با همکاری و هموار کردن مسیر می‌توانند در تحقق این امر کمک کنند. 

استاندار فارس گفت: برای حل مشکلات استان فارس دست یاری به سوی همه اندیشمندان، هنرمندان، نخبگان و اصحاب رسانه دراز می‌کنم و از همه کسانی که بتوانند در مسیر توسعه استان کمک کنند، دعوت به همکاری می‌کنم. 

 وی بیان کرد: شیوه رفتاری و اولویت من قانون‌مداری است و برای فراهم کردن بستر شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال از تمام توان استان به ویژه نمایندگان استفاده می‌شود.

850 میلیون دلار سرمایه خارجی در فارس جذب شد

 محمدعلی افشانی نیز در این جلسه با اشاره به رشد سرمایه گذاری خارجی در استان فارس، اظهار داشت:  در 4 ماهه نخست امسال 850 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس انجام شده است. 

استاندار سابق فارس با بیان اینکه آزادراه شیراز - اصفهان هفته دولت سال 97 به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی آب که به موجب آن بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران خشکسالی به استان فارس  اختصاص یافت یکی از بهترین اقدامات برای استان فارس بود. 

افشانی تصریح کرد: براساس این مصوبه طی 5 سال هر سال 70 هزار هکتار از زمین های کشاورزی فارس تحت پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد و برای مهار آب‌های سطحی هر سال اعتبار طرح های آبخیزداری فارس 3 برابر می شود. 

وی بیان کرد: استان فارس در حال حاضر از نظر امنیت در بالاترین سطح قرار دارد  و شرایط امنیتی فارس نسبت به 26 ماه قبل که من مسئولیت فارس را برعهده گرفتم 3 پله بالاتر رفته است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها