خبرهای داغ:
پیش از فرا رسیدن ماه محرم؛

آغاز بکار نمایشگاه لباس عاشورایی

دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی برای پیشواز از ماه محرم الحرام برای بازدید عموم مردم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۱۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه ۲۵ شهریور سال جاری در تالار وحدت تهران آغاز به کار کرد.

حمید قبادی رئیس کار گروه ساماندهی مد و لباس، با قدردانی از تلاشهای هنرمندان و تولید کنندگان در برگزاری نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی، گفت: یقینا حضور فعالانه و تلاش‌های این افراد در چنین نمایشگاهی به نوعی در اشاعه فرهنگ و رنگ و بوی حسینی در جامعه نقش بسزایی دارد.

او با تاکید بر اینکه امروزه فعالان عرصه ترویج فرهنگ حسینی، مفاهیم و فلسفه پرچم یا بیرق امام حسین (ع) را به عموم مردم رسانده اند، افزود: در آستانه برگزاری این نمایشگاه، تاثیر حضور و فعالیت هنرمندان برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه نماد و لباس حسینی، به خوبی به چشم می‌خورد.

رئیس کار گروه مدو لباس همچنین ادامه داد: حضور هنرمندان بواسطه رونق بخشی در نمایشگاه نماد حسینی می‌تواند زمینه خوبی را نیز برای افزایش همکاری‌های مشترک فراهم آورد.

او اظهار کرد: دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس حسینی در واقع به تصویر کشیدن و نمایشی از سبک و زندگی ایرانی و اسلامی است به گونه این مورد یکی دیگر از که مهمترین اهداف برگزاری آن است که با درآمیخته شدن هنر، صنعت فکر و اندیشه، جایگاه ویژه‌ای را درمیان علاقه‌مندان به هنر و سایر افراد، ایجاد کرده است.

حجت الاسلام مرتضوی عضو شورای فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، افزود: یقینا کسب معرفت نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان، مهمترین مولفه است و با توجه به دقت و تلاش‌ها برای بزگداشت مناسک دینی، انتظار می‌رود که برای شناخت هرچه بیشتر سیره سید الشهدا (ع)، قدمهای بیشتری برداشته شود.

او با اظهار امیدواری از برگزاری نمایشگاه‌های دیگری با هدف ترویج و شناخت فرهنگ حسینی در سایر روزهای سال، یادآور شد: انتظار می‌رود که برگزاری چنین نمایشگاه هایی صرفا در مناسبتی خاص خلاصه نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها