خبرهای داغ:
یادداشت؛

جبهه‌ مقاومت، خط مقدمی است برای کشورمان

یک خانه زمانی قابلیت زندگی کردن را خواهد داشت، که امنیت آن در بیشرین حد خود باشد، خانه‌ای که اشخاص غریبه و سارقان به راحتی در آن توان نفوذ و استیلا را دارند، خانه‌ای است بدون امنیت، که هیچ کس تحمل چنین خانه‌ای ندارد.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۰۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اگر افراد جامعه را یک خانواده و سرتاسر یک کشور را مثال خانه‌ای تصور کنیم، خواهیم دید که تک تک افراد جامعه مسئولیت حفظ حریم و امنیت این خانه را بر عهده دارند؛ هرچند این حریم توسط نیروهایی که این وظیفه را به عهده گرفته‌اند، صورت می پذیرد ولی آن چیزی که عیان است این است که همه افراد جامعه در حفظ آن مسئول هستند.

خانه‌ ما ایران، سرزمینی است که از همان ابتدای انقلابش مورد تهدیدها و زور آزمایی‌های فراوانی قرار گرفته است و دشمنان زیادی را که در پی خدشه‌دار کردن این انقلاب که نشات گرفته از یک باور عمیق دینی و سیاسی است، در کمین نشانده است، دشمنانی که از حمله نظامی گرفته تا نفوذ و استحاله‌ی فرهنگی، از هیچ چیزی برای اسقاط و تسلط بر این کشور اسلامی، دریغ نکرده‌اند؛ اما این کشور، با بازوان نیرومند و اعتقاد راسخ خود همه این حربه‌ها و توطئه‌ها را در هم کوبیده است و هنوز هم آوازه‌ ابهت انقلابش در سرتاسر جهان به گوش می‌رسد.

 

ولی چیزی که این سرزمین را اینگونه مثال جزیره‌ امنی در میان پهنای خاورمیانه و حتی در سرتاسر جهان کرده است، چیزی نیست جز حقانیت این انقلاب و همچنین مجاهدانی که جان بر کف تمنای شهادت می‌کنند؛ آری بزرگ مردان مجاهد ما با اعتقاد تمام، این انقلاب را حفظ کرده و خونشان را در نهایت اشتیاق ضمیمه‌ این راه مقدس کردند.

چنانچه در هر خانه، پدر مانند ستونی محکم، خانه را در پناه تدابیر و مصلحت‌ها و تصمیمات خود نگه می‌دارد، کشور ما نیز به نعمت وجود رهبری عالم و با تقواست که این همه قدرت و منزلت پیدا کرده است؛ رهبری که نه تنها در ایران بلکه در پهنای جهان شناخته شده و مورد احترام است.

آری چیزی که به این نظام مقدس، و به این تفکر عمیق دینی نظم و جهت بخشیده است، وجود رهبری است که با یک کلام مکر دشمن را برملا ساخته و با یک لبخند آرامش عجیبی را بر دل مومنان می‌نشاند و با آن عظمت و بزرگی خود زندگی ساده وارانه‌ای دارد و راه انبیا و اولیای خدا را در پیش گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران پس از حضرت علی (ع)، تنها حکومت اسلامی است که دستورات خدا را سرلوحه‌ اقدام و عمل خویش کرده است و بر اعتقاد راسخ خود استوار مانده است؛ پس جای تعجب نیست که مسکتبران جهان، از وجود چنین اندیشه و ایمانی احساس خطر کرده و لب به تهدید و دست به تحریم بزنند.

مفهوم دفاع و شهادت نیز از همان ابتدای انقلاب واژه‌ای آشنا و شیرین برای همه مردم این سرزمین بوده است؛ چراکه دشمنان این انقلاب از همان ابتدا، به حقانیت و ظلم ستیزی و همچنین امکان اشاعه‌ آن در سراسر دنیا واقف بوده و سخت نگران این بودند که این تفکر اسلامی به کشورهای دیگر نیز اشاعه پیدا کرده و از نفوذ و استیلای قدرت‌های بزرگ و مستکبر بر مظلومان و ستم‌دیدگان جهان جلوگیری کند؛ از این رو شیردلان با تقوا، راه دفاع در پیش گرفته و طعم شیرین شهادت را چشیدند تا دست تجاوز و نفوذ را از کشورمان کوتاه کنند.

دوران دفاع مقدس، دوره‌ای از تاریخ ایران است که بی‌هیچ تردیدی قدرت و توانایی ایران را به رخ همه جهان کشیده است؛ چراکه این جنگ، تنها جنگ ایران با بعثی‌های عراق نبوده است و دست‌های زیادی پشت پرده‌ این جنگ قصد نابودی کشور ما را کرده بودند، که این سرزمین اسلامی به تنهایی در مقابل زورگویان قد علم کرده و اهداف شوم‌شان را در هم شکست.

دشمنی جهان‌خواران با این انقلاب، با گذشت 37 سال از عمر آن ،هنوز هم در جریان است و این دشمنی دیرین ریشه در تفکری دارد که این انقلاب را به منصه‌ ظهور رسانده است، تفکری که به اعتقاد چندی از دانشمندان غربی، پایه‌های ظلم، استکبار و جهان‌خواری را در دنیا خواهد لرزاند.

راهی که این نظام مقدس در پیش گرفته است، درست همان خط مشی است که در قرآن کریم برای یک حکومت اسلامی تعریف شده است؛ دفاع و شهادت نیز در این راه جایگاهی ویژه داشته و مردمان این سرزمین نیز با جانفشانی‌های خود در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب، قدرت ایمان و اعتقاد راستین را به نمایش گذاشته‌اند.

با توجه به موارد گفته شده، نتیجه می‌گیریم که واژه‌ی «دفاع»در این سرزمین، غریبه نیست و تک تک مردم ما با این واژه انس گرفته و سخت بر آن معتقدند، چراکه یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان، دفاع از اسلام و آرمان‌های آن است و حال که این انقلاب که نشات گرفته از همان دین و باور عمیق است، راهی را به روی مردم گشوده است که که مقصد آن خشنودی و رضایت خداوند است.

کشور ما در طول این 38 سال، با وجود همه تحریم‌ها و تفرقه‌انگیزی‌هایی که از سوی دشمنان این نظام مقدس  طراحی می‌شد، توانست راه‎های پیشرفت و توسعه را به روی خود باز کند و بتواند به عنوان کشوری که علاوه بر توانایی نظامی و امنیتی بالا، از لحاظ علمی نیز در دنیا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

می‌توان گفت ایدئولوژی و خط مشی که این نظام برای خود تعریف کرده است مهم ترین عاملی است که دشمنان از وجود آن احساس خطر کرده و برای تضعیف آن دست به هر کاری می‌زنند و حتی ابر قدرت‌های جهان نیز از وجود چنین تفکری احساس خطر کرده و راه تهدید و تحریم در پیش می‌گیرند.

راه مقاوت در برابر دشمنان و مستکبران، و همچنین جبهه مقاومت، از زمان انقلاب در کشور ما آغاز شده و تا به الان نیز ادامه دارد، چنانچه حتی پس از سال‌های دوران دفاع مقدس نیز دشمن دست از عداوت برنداشته و به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان رو کرد؛ چرا که هر گونه پیشرفت ما، موقعیت دشمنان را به خطر انداخته و شرایط را برایشان دشوار خواهد کرد.

امروز نیز، جبهه‌ای در خاومیانه تشکیل شده است که دنباله رو همین مسیر است؛ چراکه دشمن در حقیقت سرسفره همان دشمن است که دوران دفاع مقدس را برایمان رقم زد و اندیشه نیز همان اندیشه‌ای است که درصدد تسلط بر خاورمیانه و بخصوص محدود ساختن ایران اسلامی است.

 

از این رو، سوریه خط مقدمی است برای ما که مجاهدان ما به واسطه‌ی آن هم به دفاع از حریم اهل بیت(ع) پرداخته و همچنین از نفوذ دشمن و گسترش جنگ به مزرهای ما، جلوگیری می‌کنند؛ امروزه نیز برای همه ما قابل مشاهده است که چه جوانان و پدرانی شجاعانه قدم در این راه گذاشته و داوطلبانه در مقابل کسانی که اهدافی از پیش تعیین شده دارند، مقاومت می‌کنند.

امنیت و آرامشی که امروز در کشور ما حاکم است، نتیجه تدابیر و تصمیمات عالمانه‌ رهبری و همچنین رشادت‌های مجاهدان و پاسداران در جبهه‌ مقاومت است؛ چراکه اگر اینان نبودند، چه بسا کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی دیگر مورد تهدید و تعرض قرار می‌گرفت.

چیزی که بیش از هرچیزی دل را به درد آورده و زبان را به شکوه می‌گشاید، وجود حرف‌هایی شبهه‌ناک در کنار نام و هدف مقدس این مدافعان است؛ در حالی که این هدف از همان ابتدای انقلاب وجود داشته و جریان تازه‌ای نیست و مجاهدان ما نیز از همان ابتدا احساس وظیفه کرده و قدم در این راه گذاشته‌اند.

جبهه‌ مقاومت، تنها مختص سوریه یا عراق نیست؛ چراکه پس از این کشورها، مهره بعدی دشمن، ایران خواهد بود و همچنین در پشت‌پرده‌ این درگیری‌ها، دشمنانی وجود دارد که تسلط  بر خاک خاورمیانه و بخصوص مغلوب ساختن ایدئولوژی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از اهداف اصلی‌شان می‌باشد.

دست‌های زیادی پشت‌پرده‌ این جنگ در حال طرح‌ریزی هستند که نمونه‌ی آن دشمنی است که با نماد پرچم خود، شعار «نیل تا فرات» سر داده و با کمک قدرت‌های بزرگ، درصدد تشکیل حکومتی یهودی است تا خون مسلمانان و بخصوص شیعیان را فرو بریزد، و همچنین ابر قدرتی که با شعار دفاع از حقوق بشر، سر منشا اصلی تمامی درگیری‌ها و زور آزمایی‌های موجود در جهان است.

با توجه به آنچه گفته شد، حضور در جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل کسانی که با اسم اسلام، درصدد تخریب نام اسلام و همچنین ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان هستند یکی از وضایف مهم مسلمانان در حال فعلی است؛ از این رو باید در این خصوص بینش مذهبی و سیاسی خود را بالا ببریم تا طعمه‌ دشمنان نشویم.

مهری هاشم زاده

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها