خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام علي بياد در گفتگو با «بسیج»:

هدفم برای تولید و فروش گیاهان دارویی سلامت مردم است

نخبه بسیجی گفت: طلبه علوم ديني حوزه علميه هستم كه در كنار انجام فعاليت‌هاي فرهنگي ازجمله مداحي اهل‌بيت (س) مشغول به انجام طب سنتي و توليد و فروش گياهان دارويي مي‌باشم. بيش از 3 سال است كه در منزل با ايجاد كارگاه كوچكي توانسته كمك خوبي به‌سلامت جامعه و مشتريان کمک کنم.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۳۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
خبرگزاری بسیج در راستای رسالت خود به گفتگو با یک نخبه طلبه بسیجی نشسته که مشروح این گفتگو در زیر امده است:
علي بياد هستم طلبه علوم ديني و داراي مدرك فوق‌ديپلم برق قدرت .

بااينكه طلبگي اولويت اول من است ولي يكي از علت‌هايي كه باعث شد كه كارگاه توليد عرقيات را تأسيس كنم فرمايش مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي بود. بنده دوست داشتم به ديگران و يا حداقل به افرادي كه با بنده در ارتباط بودن نشان دهم كه مي‌شود در كنار درس مشغول به كار و فعاليت‌هاي ديگر نيز بود و در آن عرصه هم موفق بود. پس بنده نيز با الگوبرداري از علماي گذشته كه در كنار درس و تحصيل علم به كارهاي اجتماعي و فعاليت‌هاي اقتصادي نيز اشتغال داشتند فعاليت خود را شروع كردم و چه‌بهتر آن‌كه فعاليت در باب اقتصاد مقاومتي باشد. و آنچه به‌صورت ويژه باعث شد براي بنده انگيزه ايجاد شود توانايي بود كه در خودم مي‌ديدم و مي‌توانستم از اوقات فراغتم استفاده كنم.
من كارهاي مختلفي را تجربه كردم ولي سعي مي‌كردم كه با ريسك كم باشد تا نه به كسي ظلم شود و نه خودم مضر قضيه باشم، ازجمله اين فعاليت‌ها توليد ماهي بود.بنده نه ماه كار توليد ماهي را انجام داده و به توليد هم رسيدم و در عرصه توليد قارچ هم فعاليت كردم و در اين زمينه هم موفق بودم و باتجربه‌اي كه در اين دو كار به دست آوردم متوجه شدم هردوي آن‌ها سود خوبي دارند به‌شرط آنكه توليدكننده، موفق به پيدا كردن بازار براي فروش محصول خود شود. البته مدتي هم در شاخه توليد برنج ورود كردم كه در اين زمينه موفق نبودم.

[چگونه شد كه وارد عرصه توليد عرقيات شدم]
زماني كه در قم تحصيل مي‌كردم به كاشان و قمصر رفت‌وآمد زيادي داشتم و در آن مناطق دوستان خوبي پيداكرده بودم و با اين عرصه آشنا شدم و فكر كردم كه كاري را پيدا كردم كه باروحيه و شرايط طلبگي بنده بيشتر سازگاري دارد. سعي كردم به اين عرصه وارد شوم. ازآنجاكه احاديث بسيار زيادي در رابطه با طب و طبابت شنيده بودم مانند اين حديث كه مي‌گويد علم دوشاخه است: علم دين و علم بدن، علم دين كه بسيار مهم است و باعث مي‌شود انسان به سعادت دنيا و آخرت برسد و دوم علم بدن چون اگر انسان بدن سالمي نداشته باشد آن علمي را كه به دست آورده را نيز نمي‌تواند به كسي آموزش دهد. لذا ما مي‌بينيم كه بسياري از بزرگان با علم طب آشنا بودند. در ادامه بنده ابتدا سعي كردم اساتيد اين حرفه را در كاشان و قمصر پيدا كنم و از آن‌ها كار را ياد بگيرم.چون من علاقه بسيار زيادي به اين كار پيداكرده بودم توانستم ظرف مدت دو الي سه ماه تقريباً 70 درصد اين كار را ياد بگيرم و 30 درصد مابقي مربوط به تجربه شخصي بنده است كه باكار كردن و مرور زمان به آن دست پيدا كردم.

[چگونگي راه‌اندازي كارگاه توليد عرقيات]
بنده در حال حاضر طلبه حوزه علميه شوشتر هستم . پس از بازگشت به شهرستان دزفول با خريد يك ديگ عرقيات و يك سري وسايل بسيار ساده و آورده‌اي زير سه ميليون تومان كارگاه توليدات عرقيات را در منزل پدري راه‌اندازي كردم.
هدف اصلي من در اين كار اين بوده است كه هميشه بهترين باشم و تلاش بسيار زيادي نموده‌ام كه عرقيجاتي كه توليد نموده‌ام محصولي متفاوت و با خواص دارويي و خلوص بالايي باشد و هميشه سعي كرده‌ام به‌هيچ‌عنوان از آب، پودر ، عطرمايه ، قرص و جوهر و... كه گاهاً رواج دارد و بعضي از سودجوها به كار مي‌برند، در محصولات خود استفاده نكنم و الحمدالله تاكنون موفق بوده‌ام. الحمدالله موفق به توليد بيش از 50 نمونه عرق شده‌ايم و با در نظر گرفتن عرق‌هاي تركيبي كه خود تخصص ديگري را مي‌طلبد، توليدات ما به بيش از 70 نوع رسيده ‌است.

[توليد گلاب]
بنده براي توليد گلاب در ايام برداشت گل به قمصر سفر مي‌كنم و پس از خريداري گل در كارگاه‌هاي دوستان خود گلاب گيري مي‌كنم و سپس گلاب توليدي را با ماشين به دزفول جهت فروش انتقال مي‌دهم و الحمدالله به گواه قديمي‌هاي اين كار در قمصر هميشه گلاب توليدي بنده كه با فوت‌وفن خاصي توليد مي‌كنم مورد تائيد و تحسين قرار مي‌گيرد و جزء گلاب‌هاي نمونه قمصر و كاشان مي‌باشد.

[از مشكلات ما نداشتن نشان تجاري است]
اگر خداوند عنايت كند و اين برند حاصل شود ما مي‌توانيم در جشنواره‌هاي مختلف شركت كنيم تا از شرايط فروش بيشتري برخوردار شويم.

[بازار فروش محصولات]
مشتريان ما به دو صورت مي‌باشند. بعضي براي خريد توليدات و برخي براي درمان نزد ما مي‌آيند كه الحمدالله ما موفق شديم بازار خوبي جهت فروش محصولات خود ظرف مدت سه سال به دست آوريم.عمدتاً مشتري‌هاي ما ثابت و از سراسر استان و استان‌هاي هم‌جوار مي‌باشند. 

[سلامت مردم هدف مقدس اين كار]
هدف اين كار (عطاري )هدفي مقدس است كه همان سلامت افراد جامعه است نه سودآوري. متأسفانه اخيراً اين كار (عطاري) اين‌گونه جاافتاده كه سودآوري خوبي دارد و باعث ورود افرادي به اين عرصه شده كه نه تخصص دارند و نه دغدغه سلامت مردم، كه بايد جلوي آن‌ها گرفته شود. من مخالف سودآوري نيستم ولي در درجه اول نفع بايد به مردم برسد(سلامت) و بعد به توليدكننده و عطار(سود).اگر روزي بر روي يك ليتر از توليدات خود صد هزار تومان سود خالص ببرم (كه غيرممكن است)آن‌قدر خوش‌حال نمي‌شوم كه شخصي به من بگويد با استفاده از محصولات شما مشكلم برطرف شده و سلامت خود را به دست آورده‌ام و اين براي من لذت‌بخش‌تر است.

[موفقيت]
آنچه همواره از خداوند خواسته‌ام توسعه رزق حلال است چيزي كه امام جواد (ع) و ائمه به ما سفارش كرده‌اند . راز موفقيت من توكل به خدا و جديت و تلاش خودم و خيانت نكردن به اعتماد مردم است و همواره به دنبال توليد محصول خوب بوده‌ام.
براي افرادي كه قصد دارند به‌تازگي وارد اين عرصه بشوند و آن را به‌عنوان شغل انتخاب كنند عرض مي‌كنم كه آن‌ها مي‌توانند پس از آموزش‌هاي لازم و با آورده‌اي بسيار اندك زير 5 ميليون تومان در شروع، به درآمدي يك الي يك و نيم ميليون تومان دست پيدا كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها