معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان:

اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال می باشد

اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال می باشد و بنابراین ضروری است به منظور ترغیب مردم برای تعویض کارت های ملی قدیمی و دریافت کارت های ملی هوشمند، اقدامات تبلیغی وسیعی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۹۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان در جلسه شورای ثبت احوال استان زنجان گفت: در روزهای گذشته و به منظور برخورد با واحدهای معدنی استان که بیشتر در این زمینه مسئولیت دارند، جلسه ای برگزار شده است.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه اظهارات مربوط به عدم توجه برخی از واحدهای صنعتی و معدنی به موضوعات مورد توجه مردم استان، یک اقدام تبلیغاتی نیست، افزود: اعتقاد داریم که طرح موضوعات حاشیه‌ای و کم اهمیت در خصوص مطلب مهمی، موجب تحت شعاع قرار گرفتن این موضوع مهم و به حاشیه رفتن آن می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته به این واحدهای صنعتی و معدنی استان، تذکرهایی داده شده و بارها صحبت هایی با مدیریت این واحدها به منظور رعایت حقوق مردم استان در زمینه های گوناگون صورت گرفته است، در صورت عدم تحقق آنچه مدنظر می باشد و همچنین در صورت اینکه عمر خدمتی مان اجازه دهد، اولتیماتوم و فرصت یک هفته ای که تا اول مهر ماه به این واحدها داده شده، با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری با اشاره به اینکه در صورت عدم انجام تعهدات تا اول مهر ماه از سوی این واحدها، ارائه خدمت از سوی نهادهای خدماتی به این واحدها محدود خواهد شد، تصریح کرد: محدودیت در ارائه خدمات تا زمانی که در مصدر کار باشیم، برای واحدهای فوق الذکر اعمال خواهد شد. زیرا این موضوع، یک بحث تبلیغاتی نیست که در جلسه ای عنوان شده و سپس از کنار آن به سادگی عبور کنیم.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه در برخی جلسات، موضوعات مهمی در راستای مسائل کلان و توسعه ای استان مطرح می شود؛ افزود: این در حالی است که پس از جلسه، طرح سخنان کم اهمیت تر و به نوعی حاشیه رفتن های نادرست، موجب فراموشی این مسائل مهم توسعه ای استان شده که این امر، باید جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که به مساله صدور کارت ملی هوشمند و تغییر شناسنامه در استان، کمتر پرداخته شده است؛ این در حالی است که اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال می باشد و بنابراین ضروری است به منظور ترغیب مردم برای تعویض کارت های ملی قدیمی و دریافت کارت های ملی هوشمند، اقدامات تبلیغی وسیعی صورت گیرد و البته ظرفیت اداره کل ثبت احوال استان برای کثرت مراجعین مورد سنجش قرار گیرد.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری گفت: نیمه تمام بودن برخی پروژه های عمرانی به دلیل اینکه در مقابل دیدگان مردم قرار دارند، مناسب نیست و این شرایط موجب بروز ذهنیت منفی در مردم شهر می شود؛ به طوری که زیبنده مردم و مسئولان استان نیست که عملیات اجرایی یک پروژه، در سال 90 آغاز شود و بعد از گذشت 6 سال، اتمام آن هنوز با اما و اگر همراه باشد.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که تمسک به اهل بیت دارد، باید نحوه زندگی و آداب و معاشرت آن و مهارت های زندگی افراد، تشابهاتی به زندگی ائمه اطهار داشته باشد، گفت: دستگاه های فرهنگی باید ریشه یابی درستی از مسائل فرهنگی جامعه داشته باشند و در حوزه مشاوره ای نیز باید تلاش های بیشتری صورت گیرد تا مجموع اقدامات فرهنگی و تاثیرات آن در اطلاعات و آمار ارائه شده، مشخص شود.

وی اظهار داشت: بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق در جامعه، دارای آثار زیانباری بوده و سال ها اثر آن در جامعه ماندگار خواهد بود که در این راستا متولیان فرهنگی باید برنامه ریزی کارآمدی داشته باشند.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری اظهار داشت:  با توجه به در پیش بودن ایام محرم، نقش هیئت های مذهبی، سخنرانان و خطیبان در این ایام در حوزه اقدامات فرهنگی و تبیین اثرات آسیب های اجتماعی همچون طلاق و ازدواج بسیار موثر بوده و ضرورت توجه جدی به این موضوعات احساس می‌شود.

 

 

ارسال نظرات