خبرهای داغ:

اولین عملیات دفاع مقدس در اندیمشک

جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در جلسه هماهنگی یاد بود حماسه ۶ مهر اندیمشک گفت: جسر نادری حماسه بزرگ مقاومت مردمی است.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۹۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،سرگرد پاسدار احسان کریمپور در جلسه هماهنگی یاد بود حماسه ۶ مهر اندیمشک که در سالن جلسات فرمانداری اندیمشک برگزار شد گفت: اولین عملیات جنگ تحمیلی در همین نقطه توسط برادران ارتشی ثبت شده است و از طرفی حماسه عظیم مردم در این نقطه رخ داده است.

وی با اشاره به  حماسه بزرگی که در جسر نادری رخ داد، گفت:  اینکه خرمشهر تصرف شد ، یک شهر سقوط کرد، اما اگر پل نادری سقوط می کرد ارتباط استان خوزستان با استانهای شمالی اش قطع می شد.

سرگرد پاسدار احسان کریمپور در ادامه افزود:  دشمن با عبور از پل نادری به نقشه خود که سقوط شهرهای اندیمشک ، شوش و دزفول در این منطقه بود نزدیکتر می شد و همین امر اندیمشک و پل نادری  را به کانون توجهات دشمن در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس، تبدیل کرده بود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در بخش دیگری گفت: در کتب مربوط به تاریخ جنگ اولین عملیات جنگ تحمیلی در همین نقطه توسط برادران ارتشی ثبت شده است و از طرفی حماسه عظیم مردم  و ارتش دوشادوش هم در این نقطه فراموش نشدنی است.

وی در ادامه افزود: برنامه ای که در این خصوص در ۶ مهر برگزار خواهد شد، یادواره ای است برای همه شهدای ۸ سال دفاع مقدس که در محور های عملیاتی فتح المبین وجسر نادری به فیض رفیع شهادت رسیده اند.

سرگرد کریمپور در ادامه با اشاره به اینکه ثبت جسر نادری بعنوان حماسه مقاومت مردمی از مطالبات مردم است،  افزود: مستندی در این خصوص ساخته شده که در سالهای گذشته از شبکه های مختلف پخش شده است و در آن جسر نادری را بعنوان حماسه مقاومت مردمی معرفی کرده ایم.

وی  گفت: خوزستان در نمایشگاهی که در تهران برگزار شد، نه با لباس  و موسیقی خاص بلکه  باید جنبه مجاهدت ها و ایثار و جانفشانی هایش به نمایش گذاشته شود و به این عنوان به مردم شناسانده شود ، خوزستان نماد مقاومت و هشت سال ایثار است ، شایسته است که خوزستان را با این نماد ها معرفی و ثبت کنیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با اشاره به نقش مادران شهدا و زنان این خطه  در پشتیبانی از جنگ و رزمندگان،  افزود: این وظیفه خطیر و سنگینی است که امروز بعهده ماست اگر کوتاهی کنیم و این رشادت ها و حماسه ها را در تاریخ ثبت نکنیم در آینده ای نه چندان دور به فراموشی سپرده خواهند شد و این یک خیانت بزرگ است.

سرگرد پاسدار کریمپور با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام گفت: در معرفی دفاع مقدس نباید دچار غفلت بشویم چون فرهنگ جعلی جایگزین خواهد شد.

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست تا معرفی این حماسه بزرگ را در اولویت قرار داده و در این زمینه قلم فرسایی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها