فرمانده سپاه استان زنجان خبر داد:

برگزاری بیش از یکهزار برنامه در هفته دفاع مقدس

بیش از یکهزار برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج استان زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۷۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: فرمانده سپاه استان زنجان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه هایی که بسیجیان در ایام مختلف به اجرا در می آورند، در قالب آمار نمی گنجد چون بسیاری از اقدامات بصورت خودجوش و مبتکرانه در مساجد، محلات و مراکز مختلف به اجرا در می آیند.

سردار جهانبخش کرمی افزود: رژه نیروهای مسلح استان زنجان در 31 شهریور یکی از مهمترین برنامه هایی است که بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود که نیروهای مسلح استان زنجان در اتوبان 22 بهمن، آمادگی و اقتدار خودشان را به همگان نشان خواهند داد.

وی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، همایش زنان دفاع مقدس با هدف گرامیداشت یاد و خاطره زنانی که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند، برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه استان زنجان اضافه کرد: همایش فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در قالب بسیج، سپاه و ارتش که در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند، با حضور یکهزار و پانصد نفر برگزار خواهد شد.

سردار کرمی گفت: یادواره شهدا غرب و شمالغرب کشور یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود که با حضور رزمندگان، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دوم مهرماه در مجموعه فرهنگی نور برگزار می شود.

وی همچنین از بازنمایی یکی از عملیاتهای غرور آفرین هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: بازنمایی عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان شد در شهرستان ابهر به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به علل وقوع جنگ هشت ساله گفت: آغاز جنگ 8 ساله، ارتباطی به اختلافات مرزی نداشت بلکه ارتباط تنگاتنگی با وقوع انقلاب اسلامی داشت.

سردار کرمی افزود: تنها دو روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تهدیدات دشمنان از قبیل ترور و بمب گذاری آغاز و تا شروع رسمی جنگ ادامه داشت.

وی اضافه کرد: تا شروع رسمی جنگ، بیش از 2 هزار و 500 تجاوز نظامی علیه کشورمان صورت گرفته بود.

فرمانده سپاه استان زنجان گفت: تا قبل از شروع جنگ، بیش از 5 هزار نفر شهید و مجروح داده بودیم که عملا جنگ آغاز شده بود.

سردار کرمی افزود: اهداف اصلی  دشمنان از بین بردن انقلاب اسلامی ایران بود.

وی گفت: مقیاس جنگ در یک جغرافیای کوچک ولی در واقع جنگ جهانی بود که صدام به نیابت از دشمنان اسلام و انقلاب وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران شده بود.

فرمانده سپاه استان زنجان بیان داشت: فرهنگ ایثار، معنویت، نشاط و شهادت رزمندگان اسلام در جبهه، از زیبایی های دفاع مقدس محسوب می شود.

سردار کرمی گفت:ارتباط قلبی ملت ایران و بخصوص جوانان با حضرت امام خمینی (ره) در راستای ولایتمداری شهدا بود.

وی اضافه کرد: مقابله و قیام با مستکبران یکی دیگر از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

ارسال نظرات