مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر معروف بود

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر سبب اثرگذاری عمیقی در تاریخ اسلام و شیعه شده، عنوان داشت: احیای این فریضه الهی مهمترین هدف قیام امام حسین (علیه السلام) بوده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۱۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احدجاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(27شهریور) در نشست خبری هفته امربه معروف و نهی از منکر به تقارن این هفته با ایام محرم حسینی اشاره کرد و گفت: هفته امربه معروف از 31شهریور همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می شود.

 وی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر سبب اثرگذاری عمیقی در تاریخ اسلام و شیعه شده، عنوان داشت: احیای این فریضه الهی مهمترین هدف قیام امام حسین (علیه السلام) بوده است.

 معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهي از منكر استان مازندران به رشادت ها و جانفشانی ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی در راستای احیای امر به معرف و نهی از منکر، حفظ دین و انقلاب بوده و رشادت های رزمندگان اسلام در این دوران توانسته چهره خوبی را از مردم ایران در جهان ترسیم نماید.

 وی با اشاره به تقارن این هفته با شروع سال تحصیلی، برلزوم بکارگیری ظرفیت مدارس جهت تبیین و ترویج این فریضه الهی تاکید کرد.

 جاودانی اظهار داشت: هر آسیبی که متوجه کمال یابی انسان شود مصداق منکر است و همه باید در حد توان با این منکر مبارزه کنیم وهرشاخصی که سبب حرکت جامعه انسانی به سمت فلاح و رستگاری شود باید ترویج شود.

 وی با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر در واقع، امر به همه خوبی ها است و نهی از منکر نیز نهی از همه بدی ها است، گفت: بطور مثال اگر یک مدیر هم کارش را به درستی انجام دهد و از حقوق مردم دفاع کند یک امربه معروف و نهی از منکر است.

 جاودانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه سازمانی و بخشنامه ای نیست، تصریح کرد: این فریضه یک تکلیف شرعی است و رسانه ها باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

 وی به عظمت فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر اشاره کرد و از رسانه های استان خواست تا در هفته منتسب به این فریضه الهی به سراغ خانواده های معظم شهدای امربه معروف استان بروند و ضمن تکریم این خانواده ها، سیره زندگی این شهدا را برای مردم بازگو نمایند.

 جاودانی از رسانه ها بعنوان پرچمداران امربه معروف و نهی از منکر یادکرد و گفت: اطلاع رسانی درست و شفاف از مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... و تذکر به موقع و به هنگام درخصوص معضلات و مشکلات اجتماعی و اداری که خبرنگاران به آن اهتمام دارند خود نوعی امربه معروف و نهی از منکر است.  

 وی با اشاره به اینکه مطابق منویات رهبری(دامت برکاته) موضوع آتش به اختیار یعنی اینکه کارفرهنگی تمیز و درست انجام شود تا جامعه از آسیب ها مصون بماند، خاطرنشان کرد: اطاعت پذیری از حکومت و ولایت پذیری که خود امربه معروف است بایستی مورد توجه همگان باشد.

 جاودانی با بیان اینکه پرداختن به ماه محرم و قیام عاشورا چهره زیبایی از دینداری و مردم داری و عشق و علاقه به ارزش های دینی را برای مردم ترسیم می کند، افزود: بهتر است تا در عزاداری ها، دسته روی ها و مجالس سینه زنی محرم از تصاویر و شمایل ائمه اطهار(علیهم السلام) استفاده نشود و شاعران در اشعار خود به دنبال تحریف واقعیات نباشند.

 

وی با تاکید براینکه هیئت های عزاداری نباید از موسیقی های مبتذل در دسته روی ها استفاده کنند، افزود: همچنین گروه های تعزیه خوان به دنبال بیان واقعیات عاشورا و کربلا که بزرگترین معروف است، باشند و از نقل مسائل ساختگی که از واقعیات عاشورا به دور است پرهیز کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار