نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

نیت خالص؛ علت جهانی‌شدن شهید حججی بود

آیت الله ناصری گفت: شهید حججی با نیت خالص به دنبال لقاء خداوند بود.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۱۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در اختتامیه سوگواره شعر و نوحه سفینه در یزد، گفت: دوباره محرم آمد و آن مسائل و اتفاقاتی که در کوفه، مدینه و کربلا برای اهل‌بیت (ع) اتفاق افتاده به یاد و خاطر و دل محبان ائمه اطهار (ع) می‌آید و قلب‌ها را مکدر و دل‌ها را به آن‌ها متوجه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در حادثه کربلا و درحرکت امام حسین (ع) خیلی از مسائل نمایان است، افزود: این حرکت تاریخی می‌تواند برای ما در زندگی درس باشد و ما نیز باید هم خود درس بگیریم و هم به جامعه آن‌ها را بفهمانیم.

امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: اینکه بعد از 1400 سال است ذکر و نام امام حسین (ع) قلب‌ها را می‌لرزاند و همه‌چیز را متحول می‌کند این فلسفه دارد، پس در این ایام عزیزان در هیئت‌ها، مداحان، ذاکرین اهل‌بیت (ع) و منبری‌ها اهداف بزرگ امام حسین (ع) و روحیات و حالات حضرت را بیان کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، اظهار داشت: هیئت‌ها تشکیل‌شده‌اند تا کربلا به معنای واقعی و قرب به خدا زنده بماند و این مسئله باید در طول تاریخ غیبت امام زمان (ع) نیز عملی شود تا با ظهور حضرت، آن‌ها را در جامعه اجرا کند.

وی یکی از درس‌های کربلا اخلاص برای رضای خدا و به خاطر خدا کار کردن است، گفت: اگر فردی نیت تمام‌کارهایش برای خدا باشد ماندگار خواهد بود.

آیت‌الله ناصری یزدی، خاطرنشان کرد: باید همه‌جا رضایت خدا مهم‌تر از رضایت دیگران باشد چون در آن صورت اثر معنوی دارد و ماندگار و آخرت را آباد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه پایداری حرکت امام حسین (ع) به‌این‌علت است که آن حرکت بزرگ برای رضای خدا و حفظ اسلام صورت گرفته است، افزود: بااین‌وجود در زمان متوکل سعی بسیاری شد تا حرم مطهر امام حسین (ع) مخفی بماند ولی با خواست خداوند پایدار ماند و جاودان گشت.

امام‌جمعه یزد یادآور شد: بسیاری از علمای بزرگ، مجالس روضه برپا می‌کردند و با نیت خالصی که داشتند کفش‌های عزاداران حسینی را مرتب و به آن‌ها خدمت می‌کردند و یا به‌صورت ناشناس به شهرهای دیگر رفته و در هیئت‌ها به سینه‌زنی و عزاداری می‌پرداختند و برای آن ارزش قائل می‌شدند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه عشق به خدا، اخلاص و پاکی در عمل می‌آورد، گفت: برای همین شهید حججی در میان این‌همه شهید، جهانی شد چون با نیت خالص به دنبال لقاء خداوند بود. این عشق به خدا در وجود همه انسان‌ها است و باید تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر اهمیت استفاده مداحان از منابع موثق و مستند تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی از اشعاری در مراسم‌های مذهبی خوانده می‌شود که اصلاً درشان خاندان عصمت و طهارت (ع) نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در مراسم‌های عزاداری از منابع نادرست و مطالب نامناسب و یا کذب استفاده کنیم نه‌تنها عاملی برای ترویج دوستی و محبت اهل‌بیت (ع) در بین افراد نیست بلکه تأثیر منفی هم به دنبال دارد.

امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: باید چند نقطه مناسب برای برگزاری تعزیه در نظر گرفته شود و در این مکان‌ها اقدام به تربیت افراد برای تعزیه‌ها کنیم و از برگزاری تعزیه‌های دوره‌گردی که درشان مجالس امام حسین (ع) نیست باید پرهیز کنیم و جلوی چنین اقداماتی هم گرفته شود.

فارس

 
ارسال نظرات