رئیس هیئت اندیشه ورز مطرح کرد؛

حکومت میانمار توسط شورای امنیت تحریم و محاصره شود/همسایگان میانمار مرزهای خود را به روی مسلمانان این کشور باز کنند

آیت الله کعبی با تأکید بر لزوم اعلان جنگ علیه دولت جنایتکار میانمار گفت: بنگلادش، تایلند، مالزی و اندونزی باید مرزهای خود را به روی مسلمانان بی‌پناه میانمار باز کنند.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۸۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان میانمار توسط نظامیان این کشور اظهار داشت: نسل‌کشی مسلمانان میانمار یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و جنایتکارانه است که شبه‌نظامیان میانمار با سکوت جامعه بین‌المللی و چراغ سبز آمریکا این کشتار را ادامه می‌دهند. 

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه از سه سال قبل به این طرف این فاجعه آغاز شده و هر سال شدیدتر می‌شود، افزود: علاوه بر خیزش و قیام عمومی مسلمانان در مقابل این جنایت، لازم است سازمان‌های بین‌المللی با این اتفاق به عنوان یک جنایت بزرگ جنگی برخورد کنند و جنایتکاران محاکمه شوند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نسل‌کشی مسلمانان میانمار باید در چارچوب فصل ۶ و ۷ منشور سازمان ملل بررسی شده و حکومت میانمار تحریم و محاصره شود. و در صورت لزوم به عنوان تهدید صلح و امنیت بین‌الملل با آنها برخورد صورت گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه مردم و بی‌پناه میانمار باید به عنوان یک قوم مظلوم مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: همسایگان این کشور یعنی بنگلادش، تایلند، مالزی و اندونزی باید مرزهای خود را باز کرده و چادرهای حمایتی و اردوگاه ایجاد کنند و از لحاظ پوشاک، غذا و درمان، زمینه را برای مهاجرت مسلمانان میانمار فراهم آورند. 

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی و امت جهان اسلام نباید در قبال این مسئله سکوت کند، یادآور شد: کشورهای مدعی امنیت بین‌الملل باید از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه دولت میانمار اعلان جنگ کنند و در غیر این صورت، امت اسلامی در چارچوب دفاع مشروع می‌تواند این کار را انجام دهد، چون این جنگ در واقع، جنگ برای نجات مستضعفین است و مبنای حقوق بشری دارد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از برخی از کشورهای اسلامی به خاطر سکوت و همراهی با رژیم صهیونیستی و عربستان خاطرنشان کرد: نیروهای واکنش سریع باید در فاجعه میانمار وارد شده و از مردم این کشور در مقابل جنایات در میانمار حمایت کنند، چرا که این جنایت ربطی به مذهب و دین ندارد و هیچ دینی اجازه ارتکاب چنین فجایعی را نمی‌دهد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات