مصلای امام خمینی(ره) میزبان پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی خواهد بود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) در چهار هزار و ۵۰۰ نقطه و ۴۱ کشور جهان خبرداد و گفت: در تهران نیز ۳۱ شهریور ماه در مصلای تهران شاهد برگزاری آن خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۵۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز(سه شنبه 28 شهریور ماه) با حضور داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)  و اصحاب رسانه در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.

منافی پور در این نشست خبری با بیان اینکه پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه اول ماه محرم الحرام برابر با 31 شهریور ماه برگزار می شود، گفت: این همایش جهانی در چهار هزار و 500 نقطه و 41 کشور جهان برگزار می شود و در تهران نیز در مصلای امام خمینی(ره) با حضور شیرخوارگان پایتخت و مادرانشان ساعت 9 صبح برپا می شود.

وی با اعلام خبر رونمایی از دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ، افزود: در این دکترین تاکید شده است کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلاست که این دکترین سه روز پیش به دفتر مقام معظم رهبری تحویل داده شده است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر اظهار داشت: نذرنامه این همایش به 8 زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، آدری، استانبولی، سواحلی و ... ترجمه شده است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه اصلی شیرخوارگان امسال مطابق سسنوات گذشته در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود، ادامه داد: طبق هماهنگی با هیات رزمندگان، حرم حضرت امام خمینی(ره) هم شاهد حضور شیرخوارگان حسینی در اول ماه محرم خواهد بود اما آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران سخنران و و علی انسانی ذاکر اهل بیت مرثیه خوان برنامه مصلی تهران هستند.

منافی پور با اشاره به دعوت اسقف اعظم سیبویه برای حضور در مراسم مصلای امام خمینی(ره) تصریح کرد: فعالیت و هماهنگی های های برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر (ع) در کشورهایی مانند هند، روسیه، نیجریه، داغستان روسیه با قدرت در حال پیگیری است؛ همچنین مدیریت تحقیقات استرتژیک در مجمع ایجاد شده است که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر را بیش از بیش گسترش دهیم.
ویبا اعلام خبر اعزام هیاتی متشکل از علما و اعضای مجمع جهانی علی اصغر(ع) بعد از اربعین حسینی به واتیکان رم تأکید کرد: همچنین بنا داریم بیمارستان  کودکان علی اصغر(ع) را راه اندازی کنیم که کارهای مقد ماتی آن انجام شده است و در همین جا از خیران برای کمک به ساخت این بیمارستان دعوت می کنیم.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)  با اشاره به ارسال بیش از یک میلیون لباس دوخته شده برای مراسم حتی به کشورهای آفریقایی عنوان کرد: بیش از 70 نقطه کار دوخت این لباس ها را انجام دادند که به کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آسیای خاور دور هم ارسال می شود.
در پایان این مراسم از دکترین مجمع جهانی علی اصغر رونمایی شد.

 

ارسال نظرات