فعالیت ٤٦ واحد چاپخانه در استان

۴۶ واحد چاپخانه در کهگیلویه وبویراحمد فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان درفعالیت ٤٦ واحد چاپخانه در استان همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان گفت: ٤٦ واحد چاپخانه دیجیتال و اُفست در استان وجود دارد که از این تعداد ١١ واحد اُفست و ٣٥ واحد دیجیتال است.
رضا خردمند افزود: ٤٢ واحد چاپخانه دارای مجوز در استان داریم و ٤ چایخانه در حال دریافت مجوز هستند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شهر یاسوج، صنعت چاپ مشکلات زیادی دارد که نیازمند ساماندهی است گفت: این وضعیت به گونه‌ای است که در واحد‌های صنفی دیگر که سنخیتی با کار چاپ ندارند فعالیت‌های چاپ صورت می‌گیرد.
خردمند افزود: تا زمانی که اتحادیه چاپخانه داران استان تشکیل نشود این مشکلات همچنان وجود خواهند داشت.
وی ادامه داد: تشکیل اتحادیه چاپخانه داران استان تنها راه رفع مشکل این صنعت در استان است که برای تشکیل این اتحادیه نیاز به نام نویسی ٤٠ نفر از فعالان این بخش است، اما تاکنون افراد ثبت نام شده به حد نصاب نرسیده اند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌ها برخی از فعالان چاپ مبنی بر اشباع شدن بازار صنعت چاپ در شهر یاسوج گفت: شهر یاسوج ١٣٠ هزار نفر جمعیت دارد که با احتساب حومه به ٢٤٠ هزار نفر می‌رسد که با این وضعیت تنها در شهر یاسوج ١٣ چاپخانه دیجیتال نیاز است.
ارسال نظرات