یادداشت_روز

جدایی طلبی بعد از تکفیر

آنچه مسلم است داعش وتفکر تکفیری از طرح های شیطان بزرگ بود وگرنه هیچ یک از مذاهب اسلامی ،سازگاری با خشونت تکفیری ها ندارند و همه برائت جسته و می جویند
کد خبر: ۸۹۲۰۷۶۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج ازسیستان و بلوچستان، حالا که نسخه داعش و گروه‌های تکفیری درحال پیچیدن است، نسخه جدید تری در حال تجویز است و آن تجزیه طلبی است. داستان همه پرسی کردستان عراق از همین نسخه است تضعیف حکومت مرکزی بهانه و وسوسه این کاراست.

در جنوب شرق گروهکی که با تکفیر در پی جذب بود این روز‌ها شعار جمع شدن سکولار‌ها و مذهبی را می‌دهد. گویا متوجه خالی برگشتن بشقاب‌ها وقاشق‌ها از در بهشت شده اند و این بار می‌خواهند با بستن دستمالی به اسم پرچم به جلیقه‌ها، افرادی را فریب دهند و جذب کنند.

البته طبق معمول رسانه‌های غربی خوراک فکری تجزیه طلبی را تامین می‌کنند این دلسوزان جهان اسلام! انگار فراموش کرده اند که چه کسانی این مرز‌ها و این نقشه جغرافیایی را برای منطقه طراحی کردند. بنابراستدلال تمام اندیشمندان این طراحی دلسوزان غربی برای مرز‌های اسلامی در گذشته برای ایجاد اختلاف و درگیری‌های امروز بوده است.

از طرفی دیگر این سوال برای این مدعیان دمکراسی مطرح است که چرا خودشان درپی استقلال ایالت‌ها واقلیت‌های خود نیستند، چرا کانادا، انگیس، امریکا اجازه تجزیه طلبی در کشور خود را نمی‌دهند.

چرا خود امریکا با وجود اینکه ذیحق‌ترین و مناسب‌ترین کشور برای استقلال ایالت‌های مختلف است، اجازه استقلال طلبی نمی‌دهد و تاکید برمتحده بودنش دارد. چرا جدایی طلبی برای جهان اسلام یک حق مدنی تلقی می‌شود، ولی در ایالات متحده امریکا مغایر با امنیت ومصلحت ملی است.
اتفاقا برعکس نسخه غربی امریکایی، نسخه فکری و عقیدتی جهان اسلام که سفارش پیامبرشان است، نسخه اتحاد، پیوستن، یکی شدن وبزرگ شدن است نه تجزیه وکوچک شدن.
احمد ملاشاهی
ارسال نظرات