معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

مدیران استان باید با اقدامات مناسب نسبت به اقتصادی کردن پروژه ها اقدام کنند

مدیران استان باید با اقدامات مناسب نسبت به اقتصادی کردن پروژه ها اقدام نموده و انگیزه لازم برای ورود بخش خصوصی جهت ورود به تکمیل پروژه های نیمه تمام را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۸۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت:  واگذاری پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی استان به بخش خصوصی ضروری است.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه اعتقادی به تزریق منابع دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان نداریم، افزود: دستگاه های اجرایی استان پروژه های نیمه تمام زیادی دارند که نیازمند تخصیص هزینه های دولتی برای تکمیل شدن هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های اعتباری دولت و زمینه سازی قانونی مطابق ماده  27 و سایر بندهای قانونی، دولت تاکید دارد که تکمیل این پروژه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه تعریف برخی پروژه ها برای دستگاه دولتی غیر ضروری و غیر اقتصادی است، تصریح کرد: در سال های اخیر به دستگاه های اجرایی استان تاکید شده با تکیه بر ظرفیت های قانونی نسبت به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی اقدام کنند و در این واگذاری ها می توانند با شهرداری های استان نیز مذاکره داشته باشند.

جواد رحمتی  افزود: ذهنیت مدیران بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی نیست و مدیران مطابق رویکردهای سنتی، در انتظار تخصیص اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه ها هستند؛ این در حالی است که باید مدیران متوجه این نکته باشند که از سالجاری و سال آتی، برنامه تزریق اعتبار به این بخش متوقف می شود و باید مطابق با مدیریت بخش خصوصی، نسبت به رویکردهای خلاقانه جهت درآمدزایی تلاش شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده بهینه و درست از منابع دولتی و بیت المال ضرورت دارد، اظهار داشت:مدیران استان باید با اقدامات مناسب نسبت به اقتصادی کردن پروژه ها اقدام نموده و انگیزه لازم برای ورود بخش خصوصی جهت ورود به تکمیل پروژه های نیمه تمام را افزایش دهند که البته در این زمینه حمایت‌های لازم توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی در چارچوب قوانین انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه در سال 94 و 95 به میزان 23 هکتار زمین در استان تغییر کاربری داده شده است، افزود: مطابق بند ن تبصره 3 برخی از زمین های دستگاه های اجرایی در کمیسیون ماده 5 استان تغییر کاربری داده شد و ارزش افزوده 350 میلیارد تومانی برای آنها ایجاد شد که متاسفانه بعد از اخذ مجوز، شاهد اقدامات موثری از سوی دستگاه های اجرایی استان برای ادامه این پروژه ها نیستیم.

 

 

 

ارسال نظرات