قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفتگو با «بسیج» خبرداد:

راه اندازی نیروگاه های خورشیدی با هدف اشتغالزایی افراد محروم در روستاها

حبیب الله آسوده گفت:نیروگاه های خورشیدی با هدف اشتغالزایی افراد محروم و بی بضاعت در استان خراسان رضوی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی شده است.نیروگاه های خورشیدی توانایی تولید و فروش5 کیلو وات برق دارد.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۹۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷

حبیب الله آسوده یکی از نخبگان بسیج ادارات و قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نیروگاه های خورشیدی با هدف اشتغالزایی افراد محروم و بی بضاعت در استان خراسان رضوی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی شده است.

با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه  اشتغالزایی میان کمیته امداد، بانک ملی و اداره برق گفت: سیاست این طرح توانمندسازی افراد محروم و بی بضاعت است.

وی افزود: مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی می توانند برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی با دریافت تسهیلات اقدام کرده و برق تولیدی را به اداره برق بفروشند.

آسوده گفت: در این طرح کمیته امداد مبلغ ۱۰۰میلیون ریال وام قرض الحسنه و بانک ملی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: این نیروگاه های خورشیدی توانایی تولید و فروش5 کیلو وات برق دارد و سبب ایجاد درآمد پایدار برای متقاضیان می شود.

وی خاطر نشان کرد: هر خانواده محروم در روستا می‌تواند یک نیروگاه خورشیدی 5 کیلو وات نصب  نماید و برق تولیدی به شکل تضمین شده از سوی اداره برق در هر شهرستان خریداری می شود و وزارت نیرو برق تولیدی را به قیمت مصوب 800- 600 هزار تومان در ماه از روستاییان خریداری می‌کند لذا از سوی دیگر هم می تواند در تولید انرژی پاک اثرگذار باشد از اینرو تولید برق توانسته برای مردم محروم روستا درآمدزایی داشته و از مهاجرت به شهر ممانعت کند.

ارسال نظرات