افزایش 7 درصدی تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان

کورش بیگدلی تعداد کل اظهارنامه های تسلیمی سالجاری در مالیات های مستقیم را 32هزار و 232 اظهارنامه دانست که نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل امور مالیاتی استان در گفت‌و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید بر روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تکیه مخارج دولتی بر دریافت مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی هست.

کوروش بیگدلی خاطرنشان کرد: مالیات‌ها به عنوان معمول‌ترین، مهم‌ترین و پاک‌ترین منبع مالی برای تأمین درآمدهای عمومی و یکی از موثرترین ابزارهای سیاست‌های مالی دولت به شمار می‌روند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت می تواند به واسطه آن بسیاری از خدمات اجتماعی و رفاهی را در خدمت مردم قرار دهد و به بسیاری از فعالیت ها و جریانات اقتصادی و اجتماعی سمت و سوی لازم را ببخشد.

وی افزود: چالش مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی، تأمین درآمدها و منابع مالی است، زیرا معمولا نخستین مساله ای که در شرایط تحریم هدف قرار می گیرد، منابع مالی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان بیان داشت: بدون تردید، درآمدهای مالیاتی یکی از پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولت ها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه به شمار می رود که کشورهای توسعه‌ یافته به دلیل اتکا به همین منابع مالیاتی در اقتصادشان از دهه های گذشته، به‌صورت نظام مند و هدفمند از این ظرفیت بی پایان بهره می برند.

بیگدلی تصریح کرد: درنهایت می توان گفت مالیات قادر است به عنوان کلیدی ترین منبع درآمدی دولت، نقش به سزایی در شکوفایی اقتصاد مقاومتی ایفا کند و پرداخت مالیات به یک باور و تکلیف اقتصادی نهادینه شده در مردم منجر شود از این رو بخش عمده ای از پروژه های سازمان امور مالیاتی کشور از جمله اصلاح قانون مالیات های مستقیم، طرح جامع اطلاعات مالیاتی کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده زمینه ساز تحولی بنیادین در نظام مالیاتی کشور شده اند که با تداوم حرکت هایی از این دست به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی و به تبع آن اعتلای همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها خواهد انجامید.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، گامی مهم  در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی بوده است گفت: اصلاح قانون مالیات های مستقیم با ایجاد مشوق های جدید مالیاتی، شرایط جدیدی را برای مؤدیان نظام مالیاتی فراهم نموده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با شفاف‌سازی فرآیندهای اقتصادی عدالت در پرداخت و مشارکت مالیاتی بیش از پیش فراهم خواهد شد و موجبات تشویق و ایجاد انگیزه و احساس رضایتمندی از نظام مالیاتی را در بین سایر مؤدیان نیز تقویت می نماید.

کورش بیگدلی تعداد کل اظهارنامه های تسلیمی سالجاری در مالیات های مستقیم را 32هزار و 232 اظهارنامه دانست که نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

بیگدلی گفت: در سالجاری تعداد2 هزار و 724 اظهارنامه اشخاص حقوقی و 27 هزار و 898 اظهارنامه مربوط به اشخاص حقیقی در استان ثبت شده است که به ترتیب رشد6 و 4 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
بیگدلی همچنین تحقق 205 درصدی و رشد 105 درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی بخش املاک اجاره ای در استان را در سطح کشور بی نظیر دانست و افزود: تلاش های صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع رسانی به موقع به مؤدیان از طرق مختلف علت استقبال شهروندان از تسلیم به موقع اظهارنامه ها در سطح استان بوده است.

ارسال نظرات