استفاده نادرست از فضای مجازی عامل انحراف و انحطاط افراد

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ بیان کرد : برخی افراد به جای استفاده از فضای مجازی برای رشد و پیشرفت به صورت غیر معمول و نادرس از این فضای مجازی بهره جویی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ در کارگاه آموزشی با حضور جمعی از مبلغین مذهبی  بیان کرد : متاسفانه  شاهد  استفاده نادرست  برخی افراد از فضای مجازی هستیم و به جای اینکه از این فناوری در جهت سهولت در کارهای روزمره و همچنین  رشد خود در زمینه علمی، اقتصادی ، فرهنگی واجتماعی و..استفاده کنند در زمینه های نادرست دیگری که زمینه آسیب و انحراف را برای آنها به ارمغان می آورد  صرف می کنند.

سرهنگ مرتضی عسگری اظهار داشت: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و  تبدیل شدن آن به عنوان عوامل کلیدی برای توسعه‌ در زمینه هایی علمی، اقتصادی ، فرهنگی واجتماعی و..استفاده صحیح و اصولی از آن را ضروری می سازد.

بنابراین استفاده نادرست از این فضا نتیجه ای جز از انحراف و به انحطاط کشیدن کاربران را در پی نخواهد داشت.

وی علاوه بر مشکلات جسمی ناشی فضای مجازی از جمله بینایی،ستون فقرات و ....  به برخی تهدیدات دیگر این فضا پرداختند و گفت : اغلب کسانی در این زمینه سهل انگاری می کنند قشر جوان می باشند.

از جمله آسیب ها در خصوص این قشر می توان به افت تحصیلی اشاره کرد. دانش آموزان و دانشجویان با سرگرم شدن و اتلاف وقت خود در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی موبایلی از داشتن دقت و توجه کافی جهت بهره برداری از کلاس ها و همچنین پیگیری دروس خود و درس خواندن در خارج از کلاس را ندارند که باعث افت تحصیلی شدید در بین آنها می گردد.

همچنین می توان از موارد که باعث  افت تحصیلی  و بازماندن از رشد علمی و انحراف آنها شود ، سیر کردن در موضوعات غیر اخلاقی و پرنوگرافی که در این فضا وجود دارند است. که این موضوع  حتی می تواند انحراف جامعه و بی بندوباری در جامعه نیز فراهم کند. 

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ به تاثیرات فرهنگی نیز پرداختند و بیان داشتند: هر سایت و شبکه اجتماعی براساس فرهنگ کشور خود و گاه به صورت هدف دار ساخته می شوند لذا گاه افرادی از  این سایت ها و شبکه ها که  با  فرهنگ و حتی دین کشور خود نیز در تضاد می باشد الگو می گیرند و فرهنگ کشورهای دیگر و بی بندوباری را در کشور رواج می دهند.

در ادامه این مقام ارشد انتظامی گفت : از دیگر تهدیدات می توان به اعتیاد به فضای مجازی و آسیب های روحی و روانی ناشی از آن و دوری از خانواده و اجتماع را نام برد. چه بسا این اعتیاد در خصوص زوجین ، فروپاشی زندگیشان را در اثر کاهش ارتباطات و حتی بدبینی در پی داشته باشد.

هویت جعلی یکی دیگراز آسیب هایی می باشد که بیشتر دختران گرفتار آن می شوند .

دوستی های مجازی که در اثر دست کم گرفتن این فضا، تحت تاثیر قرار دادن احساسات که منجر به اعتماد بی جا در این فضا  می شود که نتیجه ای جزء اخاذی در اثر سوء استفاده از اطلاعات خصوصی که به راحتی کاربر در اختیار چنین افرادی قرار داده است و آسیب های ناشی از این سوء استفاده می تواند علاوه بر جنبه های مالی، جنبه های حیثیتی کاربر را در بر بگیرد.

 متاسفانه همچنین در برخی موارد شاهد اختلافات خانوادگی و فروپاشی زندگی زوجین در اثر دوستی های مجازی نیز هستیم.

در پایان سرهنگ عسگری آموزش را موثر در پیشگیری از چنین آسیب هایی و آگاه سازی در استفاده درست از فضای مجازی دانست که از طریق رسانه ها و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی میسر است.

 و در این راستای پلیس فتا  نیز جهت ارتقاء سطح آگاهی و سوادرسانه ای و اینترنتی در کنار شهروندان جهت استفاده درست و صحیح از فضای مجازی می باشد چرا که استفاده نادرست از فضای مجازی عامل انحراف و انحطاط  افراد را فراهم می سازد.

همچنین شهروندان در راستای آموزش و ارتباط با این پلیس می توانند از سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir نیز بهره مند شوند.

ارسال نظرات