وزیر خارجه کره شمالی:

ممکن است پاسخ آمریکا را با انفجار اتمی بدهیم

وزیر امور خارجه کره شمالی در جمع خبرنگاران گفت که پیونگ یانگ ممکن است در واکنش به اقدامات آمریکا تصمیم به انفجار یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام بگیرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۹۶۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری یونهاپ،وزیر امور خارجه کره شمالی در جمع خبرنگاران گفت که پیونگ یانگ ممکن است در واکنش به اقدامات آمریکا تصمیم به انفجار یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام بگیرد. وی این سخنان را پس از آن ایراد کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از بررسی شدیدترین اقدامات در واکنش به اظهارات روز سه شنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

ترامپ در سخنرانی خود در جریان هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که واشنگتن ممکن است تصمیم به «نابودی کامل» کره شمالی بگیرد.

کره شمالی در ماه‌های گذشته هدف تحریم‌های شدید کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته است.

پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را از سواحل شرقی این کشور شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته، از حریم هوایی ژاپن عبور کرده است.

این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورده و تنش‌ها را به طرزی بی‌سابقه افزایش داده است.

رئیس جمهوری آمریکا در همین رابطه روز پنجشنبه فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که به وزارت خزانه داری این کشور اجازه می‌دهد تا آن دسته از اشخاص و نهادهای خارجی که با کره شمالی تجارت می‌کنند را تحریم کند.
ارسال نظرات