رئیس سازمان اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین(ع) بود

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برگرفته از قیام ابا عبدالله الحسین بود و همچون قیام عاشورا ماندگار خواهد ماند.
کد خبر: ۸۹۲۲۰۰۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار غلامرضا علاماتی پیش از ظهر جمعه در مراسم رژه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در فردیس برگزار شد، با بیان اینکه مبارزه با ظلم و ستم از ابتدای انقلاب سرلوحه کار نیروهای جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: دفاع مقدس برگرفته از قیام ابا عبدالله الحسین بود و همچون قیام ابا عبدالله الحسین ماندگار خواهد ماند.

دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین(ع) بود

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه صدام با همراهی ۳۶ کشور تهاجمی را علیه کشور جمهوری اسلامی آغاز کرد، عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از طولانی ترین جنگ های دنیا بود که پس از  دو هزار و780 روز مقابله ایران پیروز میدان شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می خواستند بخش هایی از کشور را جدا کنند، تاکید کرد: به همت مقابله های رزمندگان اسلام آنها به هدف شوم خود نرسیدند.

سردار علاماتی قیام عاشورا را پیروزی جبهه حق علیه باطل اعلام کرد و افزود: روز عاشورا به ظاهر ابا عبدالله الحسین (ع) در مقابل جبهه باطل شکست خورد اما آنچه پس از یک هزار و پانصد سال باقی مانده قیام عاشورا و رشادت های اهل بیت (ع) است و از یزید چیزی جز پلیدی باقی نمانده است.

به گفته وی هر روز که می گذرد مردم بیش از پیش دلداده حسین (ع) می شوند و این ها نتیجه آزادگی و ایثار و شهادت است.

سردار علاماتی در بخش دیگری با بیان اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به تبعیت از امام خمینی (ره) ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: رزمندگان و بسیجیان ایرانی توانستند با مقابله ۱۵هزار کیلومتر از خاک کشور را که توسط نیرو های صدام مورد تجاوز قرار گرفته بود را در یک سال و نیم پس بگیرند.

وی با بیان اینکه فداییان اسلام در ۵۰۰ کیلومتر بیرون مرز ها امنیت کشور را فراهم می کنند، گفت: حرکت اسلام و انقلاب رو به جلو است و رزمندگان اسلام لبیک گویان ایستادگی می کنند و درسی به یاد ماندنی به یاوه گویی های دشمنان می دهند.

سردار علاماتی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دستان خالی جنگیدند و افتخاری جهانی آفریدند، خاطرنشان کرد: امروز کشور جمهوری اسلامی دارای تمام تجهیزات و سلاح های نظامی است و در منطقه حرف اول را می زند.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی در سراسر دنیا نمایان و مشخص است، اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام جرات هیچ اقدامی علیه ایران را ندارند و می دانند که در مقابل اسلام و جمهوری اسلامی شکست خواهند خورد زیرا ما تا پای جان ایستادگی می کنیم.

 سردار علاماتی جمهوری اسلامی را حاصل تلاش های ۲۳۰ هزار شهید، ۵۵۰ هزار جانباز و بیش از ۳ میلیون رزمنده اعلام کرد و گفت: شهیدان و جانبازان با ایثار و رشادت های خود از ملت ایران پاسداری کردند و ما نیز در مقابل باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و راه آنها را ادامه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها