باهمت بسیج رسانه سیستان و بلوچستان

اختتامیه جشنواره قلم های وحدت آفرین در شهرستان زاهدان

نخستین جشنواره قلم های وحدت آفرینبا همت بسیج رسانه سیستان و بلوچستان با تجلیل از نفرات برتر در مجتمع آموزشی شهید عالی شهرستان زاهدان به کار خود پایان داد
کد خبر: ۸۹۲۲۰۷۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اختتامیه اولین جشنواره قلم های وحدت آفرین با حضور نفرات منتخب جشنواره درکانون شهید عالی شهرستان زاهدان برگزارشد.
در این مراسم مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان  استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر به آیات قرآن توجه کنیم مشاهده می کنیم که آیات فراوانی در این کتاب الهی در راستای وحدت ذکر شده که نشانگر اهمیت این موضوع در جامعه است.
وی بیان کرد: این جشنواره در ۶ بخش گزارش، متن ادبی، یادداشت، طنز نوشت، خبر و عکس در استان برگزار شد.

 یوسف علی بیگی با بیان این که ارسال آثار به این جشنواره از نظر کمیت و کیفیت در حد مطلوب و مورد انتظار نبود، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد. آثاری که با محور‌های جشنواره ارتباط نداشت از دور رقابت حذف شد و در نهایت ۵۰ اثر داوری شد.

وی با اشاره به این که داوران این جشنواره خارج از استان بودند، ادامه داد: پس از داوری ۱۳ اثر برگزیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام نماد وحدت، اهل بیت پیشگامان وحدت، نقش ایران در وحدت جهان اسلام، وجوه اشتراک مذاهب اسلامی، وحدت ستیزان، تفرقه ابزار اصلی نظام سلطه و وحدت در نگاه امامین انقلاب محور‌های اصلی این جشنواره بود.

وی اظهار داشت: وحدت از جمله موضوعات اساسی در این استان است که با توجه به تلاش دشمنان ایران اسلامی برای ایجاد تفرقه و نقش منحصر به فرد رسانه در از بین بردن این دسیسه‌ها به نظر نی رسد برگزاری چنین جشنواره‌هایی اصحاب رسانه را نسبت به فعالیت رسانه‌ای درعرصه وحدت بیش از گذشته سوق دهد.
همچنین حیدر سرایانی مسئول خبرگزاری جمهوزی اسلامی در سیستان و بلوچستان نیزبر اهمیت کار خبر وخبرنگاری در استان اشاره کرد و گفت:امروزه دشمنان وحدت انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده اندومتاسفانه با هجمه های فرهنگی تلاش دارند با ایجاد جنگ نرم واختلاف بین مذاهب واقوام در کشور به ویژه در این استان به اهداف شومشان دست یابند.
وی افزود:رسانه رسالت مهم بصیرت افزایی وآگاهی را بر عهده دارند وباید با فعالیت در کنار سایر نهاد ها وارگانهای فرهنگی در راستای هدایت افکار عمومی در مسیر وحدت بخشی گام بردارند.
در این جشنواره در بخش یادداشت احمد ملاشاهی،دربخش خبر آرشام هنرکار،در بخش گزارش شیوا سرگزی،در بخش عکس محمد فنایی،در بخش نوشته ادبی حجت احسان منش ودر بخش طنز نوشته فاطمه غلامیان حائز رتبه های برتر شدند

ارسال نظرات