امام جمعه سورشجان گفت: دفاع مقدس یکی از عناصر اصلی هویت‌بخش به انقلاب اسلامی بود که ارزش‌های والای جهاد و شهادت را برای کشور تثبیت کرد و به همه نشان داد که انقلاب اسلامی قابل حذف نیست.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۱۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سورشجان با اشاره به هم‌زمانی آغاز دهه محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس به نیروهای انقلابی آموخت که کار انقلاب اسلامی با دفاع و مبارزه پیش می‌رود نه با سازش و تسلیم.

امام جمعه سورشجان با بیان اینکه سخنان ابلهانه و سخیف رئیس جمهور آمریکا نشان‌دهنده قدرت نیست، خاطرنشان کرد: این سخنان نشان‌دهنده پریشانی، سبک مغزی و همچنین نتیجه کابوس‌های شبانه او در مورد قدرت روز افزون جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است که هر روز آمریکا را تحقیر می‌کند.

خسروی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا باید بداند که دولتمردان به‌ظاهر عاقل آمریکا هم نتوانستند جمهوری اسلامی را مهار کنند چه برسد به دیوانه‌های آمریکا و رئیس جمهور آمریکا این روزها می‌تواند برای تسکین روان پریشان و آشفته خود از مسکن‌های دروغین و مخدر نتانیاهو استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان ایران برخلاف دلسوزی‌های منتقدان به آمریکا اعتماد کردند، تصریح کرد: مسؤولان سیاسی منتقدان را با بدترین ادبیات بدرقه کردند و با کمال تأسف فریب لبخند دشمن را خوردند و با توافقی ضعیف خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کردند.

امام جمعه سورشجان افزود: امروز هم به مسؤولان دیپلماسی کشور متذکر می‌شویم که از اخم دشمن نترسند و عکس‌العمل ضعیف از خود نشان ندهند، بلکه همانند شهدا، رهبر شجاع کشور و آحاد مردم از اخم دشمن هراسی به خود راه ندهند و فریب دشمن را نخورند.

خسروی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌های محرم و عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم و بی‌عدالتی است، گفت: مؤمن نباید در مقابل ظلم و بی‌عدالتی تسلیم شود، بلکه باید سعی کند تا تغییری ایجاد کند و با ظلم همراه نشود و بر اساس روایات اگر چنین عمل نکند با ظلم شریک می‌شود.

وی اضافه کرد: امام حسین(علیه السلام) در جمع سپاه حر به نقل از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) فرمودند که هر کس ببیند سلطان ظالمی مرتکب محرمات می‌شود و با بندگان خدا با ظلم و گناه رفتار می‌کند و علیه او با فعل و کلام خود تغییری ایجاد نکند، خداوند متعال او را در قیامت همراه آن ظالم مشحور می‌کند.

امام جمعه سورشجان با تأکید بر اینکه مؤمن باید پیرو امام حسین(علیه السلام) بر خلاف جریان ظلم و بی‌عدالتی حرکت کند، خاطرنشان کرد: اگر انسان مؤمن تسلیم ساختارهای ظالمانه و اشخاص ظالم شود، آن جامعه به سوی تباهی می‌رود و تجربه نشان داده که انسان‌هایی که با ظالمان با مماشات برخورد می‌کنند دچار تغییر هویت می‌شوند.

ارسال نظرات