امام جمعه اردکان:

هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و رهبری است

امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و رهبری است.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۲۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: این ماه علاوه بر عزادری برای اهلبیت آثار و برکات اجتماعی و سیاسی زیادی دارد.

وی افزود: عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) مجلس رونق نیست و اگر آثار و برکات این عزاداری را بدانیم بیشتر به آن توجه می کنیم. باید مجالس عزاداری این معرفت را منتقل کند و شبهات دینی را برطرف کند.

امام جمعه اردکان با اشاره به کلام حضرت امام خمینی (ره) که فرمود؛ سیدالشهداء اسلام را بیمه کرد و محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت: حضرت امام حسین (علیه السلام) به ما این پیام را داد که هرجا ظلم می بینید باید در مقابل آن بایستید ولو جان خود و فرزندانتان را از دست بدهید و اگر این دستور اجرا بشود اسلام بیمه خواهد شد.

وی خطاب به هیئت های عزاداری گفت: مسائل شرعی را رعایت کنید و در انجام کارها رضایت اهلبیت را در نظر داشته باشید .و از ذبح حیوانات در خیابان و معابر عمومی خودداری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ادامه خطبه ها با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: تعامل خانواده و مدرسه نقش بسیار مهمی دارد و معلمان عزیز باید در کنار امور درسی دانش آموزان به امور اعتقادی، اخلاقی و مذهبی آنها نیز توجه ویژه ای داشته باشند. گاهی رفتار و برخورد یک معلم سرنوشت دانش آموز را تغییر می دهد و در نتیجه سرنوشت یک جامعه عوض می شود.

وی گفت: دانش آموزان در کنار تحصیل علم و دانش، تقوا و اخلاق و اعتقاد صحیح را نیز از مدارس فرا بگیرند.

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان را گرامی داشت و گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با شهدا و تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و رهبری است و باید با برگزاری برنامه های مختلف پیام استقامت، ایستادگی، عزت، قدرت و سرافرازی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان برسد.

وی افزود: دشمن وقتی دید در بین مسئولان ما ضعف و دعوا وجود دارد چشم طمع به کشور ما دوخت و به ایران حمله کرد ما باید به گونه ای عمل کنیم که این احساس ضعف در میان ما دیده نشود.

حجت الاسلام شاکر در ادامه به سخنان سخیف و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این سخنان مایه ننگ و آبروریزی آمریکا بود. مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که نخبگان، سیاسیون و حتی مردم آمریکا هم فهمیدند این رئیس جمهور مایه ننگ و شرمساری آنهاست که ادب و اخلاق را رعایت نمی کند و الفاظی دور از شأن سازمان ملل بکار می برد.

وی افزود: سخنرانی ترامپ چند خاصیت داشت؛ اولا موجب وحدت در میان همه مسئولین و سیاسیون در داخل کشور و مردم ما شد همه این سخنرانی را محکوم کردند و در مقابل ترامپ موضع گرفتند و دوم اینکه حقیقت درونی سیاستمداران آمریکا را آشکار کرد که آنها قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه اردکان گفت: ترامپ در سخنرانی خود رسماً ایران و کره شمالی را به نابودی تهدید کرد که نشان دهنده این است که این سخنرانی مربوط به قرون وسطی و عصر حجر است. ترامپ ایران را مایه خشونت و مرگ در منطقه خوانده است و برجام را مایه ننگ دانسته است. این سخنان باعث می شود که هماهنگی و اتحاد ما در مبارزه با آمریکا بیشتر شود.

وی از مواضع انقلابی رئیس جمهور کشورمان در مقابل سخنان ترامپ تقدیر کرد و افزود: رئیس جمهور ایران در مواضع خود در سازمان ملل انصافا انقلابی عمل کردند و در مقابل آمریکا ایستاد و رسماً اعلام کرد که ترامپ باید عذرخواهی کند و برجام هم قابل مذاکره نیست و اگر کشورهای غربی به برجام پایبند نباشند مردم ما هم جواب محکمی به آنها خواهند داد.

حجت الاسلام شاکر در پایان با اشاره به برگزاری مناسک حج امسال گفت: با وجود همه محدودیت ها این مراسم آثار و برکات زیادی داشته است. آل سعود قطعاً در فاجعه منا در سال 94 مقصر بوده است و ما آن را فراموش نخواهیم کرد. حج منافع اقتصادی فراوانی برای عربستان به دنبال دارد بویژه با اوضاع جنگی عربستان، این کشور به حضور زائران نیاز دارد.

ارسال نظرات