مخترع نورآبادی مطرح کرد؛

لزوم شناسایی استعداد‌های برتر در دوران دانش آموزی/ مخترعان نیازمند حامی مالی هستند

محمد مرادیان اشرف‌آبادی گفت: برای نخبه پروری و شناسایی استعداد‌های برتر در سطح دانش‌آموزی پیشنهاد می‌دهم که در پایه‌های پایین استعدادیابی صورت گیرد تا نخبه پروری از زمان دانش‌آموزی انجام شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۰۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد مرادیان اشرف‌آبادی جوان ۲۳ ساله نورآبادی دانشجوی کارشناسی حسابداری ودارای چند مقاله علمی پژوهشی، علاقه‌مند به رشته‌های فنی بود و علیرغم رشته تحصیلی‌اش در زمینه‌های نوآوری و اختراع قدم گذاشت و همین سبب شد در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام دهد و درراه علاقه خود اختراعاتی را انجام دهد.

مرادیان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان با اشاره به اینکه ۶ اختراع در زمینه‌های سیستم‌های ترمز اتومبیل، پارک خودکار اتومبیل، سیستم نوین آبیاری، سیستم تعلیق خودرو وکمربندایمنی هوشمند را انجام داده‌ام، اظهار داشت: اگر خانواده من پشتوانه من نبود هیچ‌وقت نمی‌توانستم حتی یک ایده را تکمیل کنم.

این مخترع نورآبادی بیان کرد: معضل کم‌آبی و مصرف بی‌رویه آب موضوعی که چندین سال است مطرح‌شده و در دوران دبیرستان من همین موضوع جرقه‌ای برای نخستین ایده در ذهن من شد و با پیگیری‌های پی‌درپی و مشورت با افراد نخبه و کاردان توانستم نخستین ایده خود را به ثبت برسانم.

وی با باید اینکه از سوی نهاد یا سازمان خاصی حمایت نشده است، گفت: توانستم دو اختراع سیستم آبیاری نوین و سیستم پارک خودکار را به ثبت برسانم.

این مخترع لرستانی گفت: تجاری‌سازی و انبوه‌سازی اختراع ثبت‌شده دغدغه هر مخترعی است، تصریح کرد: برای انبوه‌سازی اختراع نیازمند حمایت مالی هستیم که متأسفانه حتی حمایت در استان‌های دیگر از نخبگان بیشتر از استان لرستان است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بلاتکلیفی در زمینه اختراعات فعالیتی در این زمینه ندارم، عنوان کرد: مسلماً وضعیت مخترعان و نخبگان در ایران قابل‌مقایسه با دیگر کشور‌ها نیست، حمایت مالی واداری در کشور‌های دیگر بسیار بیشتر از ایران است.

مرادیان بابیان اینکه از مهم‌ترین دغدغه‌های مخترعان در به ثبت رساندن اختراعات و مشکل مالی آن‌ها است، خاطرنشان کرد: از حمایت‌ها و برنامه‌های ویژه مخترعان توسط نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه در استان ناراضی هستم، این فقط حرف من نیست من به نمایندگی از تمام مخترعان می‌گویم که واقعاً در هیچ سازمان و نهادی حمایت خوبی از مخترعان صورت نگرفته است و انتظار داریم مسئولین برای آبادانی و رفاه و پیشرفت ایران عزیزمان از مخترعین و نخبگان حمایت کنند.

وی افزود: برای نخبه پروری و شناسایی استعداد‌های برتر در سطح دانش‌آموزی پیشنهاد می‌دهم که در پایه‌های پایین استعدادیابی صورت گیرد تا نخبه پروری از زمان دانش‌آموزی انجام شود.

مرادیان در پاسخ به این سؤال که آیا شناسایی استعداد‌های برتر و نخبگان در استان به‌خوبی انجام می‌شود، گفت: حرف حقیقت این است که به معنای واقعی در استان استعداد برتر شناسایی نمی‌شود و اطلاع‌رسانی خوبی انجام نمی‌دهند.

وی سخنان خود را این گونه پایان داد که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نخبگان و مخترعان سرمایه‌های کشور هستند، اما هیچ حمایتی از نخبگان و مخترعان و این سرمایه‌های کشور نمی‌شود و با توجه به این‌که این‌جانب با تأییدیه‌هایی از بهترین اساتید دانشگاه‌های ایران دارم، اما حامی ندارم که بتوانم طرح خود را به تولید انبوه برسانم و برای چند نفر شغل ایجاد کنم.

خبرنگار: میلاد اصغری

انتهای پیام/
ارسال نظرات